امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر:

تبیین سیره شهیدان یک اصل در برگزاری بزرگداشت شهدا است

ری – ابتکارآنلاین: مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در اجتماع مادران و همسران شهدا گفت: نسل امروز کمتر از شهدا شنیده است ولی شهدا پیام‌های زیادی برای همه اعصار و همه نسل‌ها داشته‌اند که باید با برگزاری یادواره‌های مختلف درباره آرمان‌های آنان به نسل جدید بگوییم.
کد خبر: 6014
زمان انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ بعد از ظهر -
72 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در آیین تکریم و بزرگداشت مادران و همسران شهدا در فرهنگسرای ولا شهرری با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا باید با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سیره اخلاقی و رفتاری شهیدان برای نسل امروز همراه باشد و تبیین سیره شهیدان یک اصل در برگزاری بزرگداشت شهدا است.

وی با اشاره به آیات قرآن در مقام و منزلت شهید نزد خداوند متعال افزود: جایگاه شهدا در دنیا و آخرت ویژه است؛ بارها خداوند این جایگاه ویژه را به بندگان تاکید فرموده لذا برگزاری یادواره شهدا برای ما گوشزد جایگاه آنان محسوب می شود.

فخاری اضافه کرد: حرکت در مسیر ولایت، حفظ نظام و انقلاب از وصایای مورد تاکید شهیدان است و امروز پیروی از شهیدان و ادامه راهشان جز حرکت در مسیر ولایت نیست.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر سکوت در برابر ظلم و بدخواهان نظام و انقلاب را امری ناپسند و مخالف سیره شهیدان دانست و تاکید کرد: اگر کسی نسبت به آرمانهای نظام و انقلاب بی‌تفاوت باشد همراه و همدل با نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های شهید نزد خداوند متعال بیان کرد: حب الهی، خضوع در برابر مومنان و قیام در برابر کفار، مجاهدت در راه خدا و نهراسیدن از ملامت ملامتگران از ویژگی‌های شهیدان است و خداوند به شهیدان در بهشت جایگاهی والا عطا می‌کند و مهمترین آن نیز که فقط انبیا و شهدا به آن می‌رسند این است که شهید به سیمای خداوند نظر می‌کند.

در ابتدای این مراسم حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری ضمن خیر مقدم به حضار و مهمانان در مورد برگزاری آیین به نکاتی اشاره و خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر در شهرری و در راستای جهاد تبیین مراسم‌ها و نشست‌های مختلفی برای برگزاری یادواره شهدا و تشییع شهدا داشته‌ایم.

وی افزود: ۵۰ درصد دفاع مقدس مربوط به مادران شهداست و نهضتی که مادران شهدا شروع کردند با پیوستن دیگر ملت‌های اسلامی به فرهنگ ایثار و استشهاد که کانون آن در جمهوری اسلامی است؛ گستره وسیع‌تری می‌یابد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *