امروز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳

مزاحمت تلفنی، خدمات دهی اورژانس تربت حیدریه را دچار مشکل کرده است

تربت‌حیدریه – ابتکارآنلاین: رییس مرکز فوریتهای پزشکی (اورژانس ۱۱۵) دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت:ادامه مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه که باعث افزایش هزینه ها اعم از مادی و غیرمادی شده است می تواند روند خدمت رسانی و امدادهای فوریتی را دچار چالش و وقفه کند.
کد خبر: 6039
زمان انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ بعد از ظهر -
70 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – دکتر محمدجواد امیری افزود:تربت حیدریه در مسیر ترانزینی شرق کشور و حلقه اتصال استانهای جنوب و جنوب شرقی کشور به مشهد است از این رو مسافران و زائران زیادی از این محور عبور می کنند و متاسفانه در این بین حوادث و سوانح زیادی نیز رخ می دهد که بخش زیادی از آن را کارکنان اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه پوشش می دهند.

وی اضافه کرد: خدمات دهی به تعداد زیاد مسافر و زائر و نیز اهالی تربت حیدریه و حومه کاری پرحجم با حساسیت زیاد است از این روی انتظار همکاری و مساعدت تمامی نهادها اعم از دولتی و خصوصی و اقشار مختلف مردم را داریم.

رییس مرکز فوریتهای پزشکی (اورژانس ۱۱۵) دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: اورژانس تربت حیدریه از ابتدای امسال تاکنون در سه هزار و ۱۰۹ سانحه جاده‌ای امدادرسانی کرده‌ که متاسفانه طی همین مدت ۲ هزار و ‍۷۶۵ مزاحمت تلفنی برای اورژانس تربت حیدریه رخ داد که مقایسه آن گویای چالش زیاد تحمیل شده به همکاران است.

امیری افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ هزار و ۸۵۰ ماموریت جاده ای و شهری توسط همکاران اورژانس تربت حیدریه امدادرسانی شد که در این بین ۹ مورد تولد نوزاد در داخل آمبولانس با موفقیت به سرانجام رسید.

رییس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: اکنون ۲۰ پایگاه اورژانس و یک پایگاه مرکز پیام و فرماندهی عملیات در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در اختیار داریم که در هر پایگاه تنها یک دستگاه خودرو آمبولانس فعالیت دارد و با توجه به کمبود خودرو و امکانات وقت و انرژی زیادی از همکاران صرف مزاحمت های تلفنی می شود.

امیری افزود: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و تعدادی آمبولانس یدک نیز برای موارد اضطراری و بحران موجود است اما با توجه به عمر بیشتر خودروها که به مرحله فرسودگی رسیده‌اند و نیز قرار گرفتن تربت‌حیدریه در مسیر مسافران و زائران عازم به مشهد مقدس این ناوگان ناکافی است.

وی ادامه داد: باوجود ناوگان ناکافی خودرویی و حجم زیاد امدادرسانی، زمان رسیدن به حادثه در حوزه اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه که شهرستانهای حومه را نیز شامل می شود کمتر از میانگین کشوری است که نشان دهنده سرعت عمل و تلاش مضاعف همکاران است ولی در صورتی که مزاحمت تلفنی برطرف شود به طور قطع این زمان بازهم کاهش می یابد.

رییس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: میانگین کشوری زمان رسیدن اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه در حوادث شهری هشت دقیقه و حوادث جاده‌ای ۱۵ دقیقه است که این زمان در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ترتیب هفت و ۱۳ دقیقه است که هر چه بتوان طول آن را کاهش داد امیدواری به زنده ماندن بیماران و مصدومان بدحال بیشتر می شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت در سه شهرستان تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مرکز و جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهد.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع) و ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در شهرستان مه‌ولات را تحت پوشش خدمات خود دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *