امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

غبارروبی مزار شهدای پیشگامان انقلاب اسلامی در شهرستان ری

ری – ابتکارآنلاین: همزمان با ۱۸ دیماه مراسم بزرگداشت چهار شهید پیشگام انقلاب اسلامی با حضور مسئولان و خانواده های معظم شهدا امروز یکشنبه در بهشت زهرا (س) برگزار و مزار این شهیدان عطرافشانی و غبارروبی شد.
کد خبر: 6057
زمان انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ بعد از ظهر -
64 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – همزمان با فرارسیدن هجدهم دیماه سالروز شهادت چهار نفر از مبارزان روزهای نخستین انقلاب اسلامی مراسم بزرگداشت و یادبودی با حضور حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه و مسئولان شهرستان و باحضور خانواده های معظم شهداء بر سر مزار پاک این مبارزان راه حق در بهشت زهرا (ع) برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهیدان کوهی نژاد، سبزعلی، طرق وردی و ملکی گفت: ارزش شهدای مدفون در این قطعه از جمله این چهار فرزند پاک و صالح سرزمین ری بسیار بالا است، زیرا در روزهایی که قیام مردمی و انقلاب اسلامی در غربت و صدای آن فراگیر نشده بود، این عزیزان با نثار خون های پاک خود به نوعی نیروی محرکی را برای اوج گیری انقلاب مردم مسلمان ایران مهیا کردند.

حمید زمانی اظهار داشت: به برکت مجاهدت ها و نثار خون های پاک این شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و در ادامه راه جوانان غیور دیگری در جبهه های هشت سال دفاع مقدس از نظام مقدس اسلامی و تمامیت ارضی کشور با نثار خون پاکشان دفاع کردند و راه سرخ شهادت ادامه یافت و به شهدای مدافع حرم و سیدالشهدای این راه یعنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رسید.

به گزارش ایرنا، حاضران در این مراسم مزار این شهیدان والامقام را در قطعه ۲۱ گلزار بهشت زهرا (س) غبار روبی و با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند و یاد و نام آنان را گرامی داشتند.

شهیدان قاسم سبزعلی، علی کوهی نژاد، عباس ملکی و اصغر طرق وردی از فرزندان پاک شهرری که روز ۱۸ دیماه سال ۱۳۵۷ در جریان برگزاری تظاهرات مردمی بر علیه رژیم ستم شاهی در شهرری به درجه رفیع شهادت رسیدند و پیکرهای پاکشان در قطعه ۲۱ بهشت زهرا (ع) به خاک سپرده شده است.

مردم مبارز شهرری در روز ۱۸ دیماه ۱۳۵۷ ساعت ۹ صبح در صحن حضرت عبدالعظیم (ع) گرد هم آمدند و پس از شعار دادن بر علیه رژیم ستمشاهی به سمت مرکز شهر حرکت کردند که تیراندازی عوامل رژیم علیه مردم شروع و عده‌ای از مردم زخمی و چهار نفر نیز شهید شدند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *