امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
استاندار سیستان و بلوچستان:

اولویت با افرادی است که صنایع تبدیلی ایجاد کنند

سیستان و بلوچستان – ابتکارآنلاین: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از مشکلات و کمبودهای این استان ناشی از کم کاری است لذا باید همه تلاش کنیم و در راستای به فعالیت رساندن ظرفیت‌های ناشناخته و توسعه استان گام برداریم.
کد خبر: 6173
زمان انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸ بعد از ظهر -
72 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – محمد کرمی در نشست با سران طوایف و معتمدین سیستان و بلوچستان افزود: استفاده از ظرفیت مرز یکی از برنامه‌ها و ضرورت‌های مهم استان است که علاوه‌بر صادرات اقلام مصرفی با توجه به محصولات تولیدی بی نظیر باید به تولید محصولات گرمسیری و منحصر به فرد بپردازیم و محصولات تولیدی را سایر کشورها صادر کنیم.

استاندار بیان کرد: بزرگترین ظرفیت این استان پهناور؛ مرز است که با استفاده از آن می توانیم به بازار همه کشورها دسترسی داشته باشیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بالقوه فراوانی دارد و این ظرفیت ها زمانی به بهره برداری می‌رسد که همه مردم بویژه معتمدین در امور مهم مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل تعاونی های محلی خاطرنشان کرد: شما سران طوایف می‌توانید با تشکیل تعاونی های محلی، در زمینه کشاورزی، دامداری و ایجاد کارگاه‌های تولیدی فعالیت و از محل عرضه محصولات تولیدی و کسب درآمد بخش زیادی از مشکلات منطقه خود را حل کنید.

محمد کرمی با اشاره به وجود ظرفیت های معدنی در استان ادامه داد: فعالیت در حوزه معادن نباید بر اساس خام فروشی انجام شود، بنابراین در واگذاری مجوزها، اولویت با افرادی است که صنایع تبدیلی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه گسترش صنایع تبدیلی علاوه بر ایجاد اشتغال موجب توسعه سیستان و بلوچستان نیز می‌شود افزود: این استان از ظرفیت کشاورزی خوبی برخوردار است که باید از آن به نحو مطلوب بهره برداری و تولید ثروت شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خداوند زمین را برای استفاده ما انسان ها خلق کرده، اظهارداشت: مناطق مختلف این استان استعداد بالقوه ای در تولید نخیلات و خرما دارد، بنابراین ضرورت دارد؛ نهضت نخل کاری در منطقه شکل گیرد چراکه تأثیر زیادی بر اشتغالزایی و بهبود اقتصاد خانوار دارد.

وی ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی در حوزه شهرداری‌ها نیز قابل توجه است چرا که این مشارکت‌ها باعث ارائه خدمات بهتر به شهروندان، همکاری و هم افزایی بیشتر در انجام امور خواهد شد.

کرمی نقش سران طوایف و معتمدین را در حل مشکلات مردم مهم دانست و بیان کرد: کار را برای خدا انجام دهید و مطمئن باشید خداوند به کارتان برکت می دهد و در انجام کارها دنبال تمجید دیگران نباشید و بدانید هر کاری انجام می دهید، خداوند می‌بیند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *