امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار زنجان تاکید کرد

محدودیت بودجه عمومی مسئله آشکار است

زنجان – ابتکارآنلاین: استاندار زنجان گفت:مسئله حائز اهمیت این است که از محل آورده پروژه، خود پروژه باید شکل بگیرد
کد خبر: 6201
زمان انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ بعد از ظهر -
93 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محسن افشارچی ظهر امروز (۲۲ دی‌ماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی  دستگاه‌ها به صورت جزیی گزارش داده شود، اظهار کرد: پروژه‌های مصوب سفرهای استانی و داخلی باید به طور دقیق بررسی شود. آنچه که به‌نظر می‌رسد در حوزه‌ پروژه عمرانی حتی در سطح کلان مشکلات اعتباری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها با بررسی عددی و دقیق کارنامه مراحل اجرایی پروژه‌ها را بررسی و در مدت‌کوتاه ۳ تا ۶ ماهه گزارش دهند، افزود: معاونت عمرانی استانداری هم نظارت به پروژه‌های استانی خواهد داشت.

افشارچی با اشاره به ارائه داشبورد مدیریتی جدید،‌ ساختار سیستماتیک بر نظارت پروژه‌ها را از دیگر اقدامات عنوان کرد و ادامه داد: پروژه‌های اثرگذار مثل مسکن، راهداری و حوزه آب (سدها) برای استان حائز اهمیت است، لذا تسریع پیگیری‌ها و بررسی مدوام مدنظر باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه شخصا پیگیر مصوبات استانی و سفرهای مسئولان به استان خواهم بود، اضافه کرد: ارائه گزارش از عقب‌ماندگی پیشرفت و دلایل و موانع این پروژه‌ها علاوه بر اینکه از سمت سازمان برنامه پیگیری‌ شده، موارد از سوی معاونت عمرانی استانداری نیز بررسی خواهد شد و این مدت زمان یک‌ساله بررسی پروژه‌ها بهتر است کوتاه‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌ها بازدید میدانی از پروژه‌های مرتبط با حوزه‌ خود داشته باشند، ابراز کرد: محدودیت بودجه عمومی مسئله آشکار است اما باید تلاش‌مان برای جذب بودجه باشد.

افشارچی با بیان اینکه موفق شدیم بهره‌وری استان از بودجه عمومی را ارتقا دهیم و یک موفقیت نسبی در این بخش حاصل شده است، بیان کرد: امیدواریم این تخصیص‌ها به اندازه‌ای باشد که سال بعد شاهد اتفاقات خوب باشیم.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای آورده‌هایی از محل مازاد مالیاتی و حقوق دولتی معادن، تصریح کرد: از محل فروش پسماند ۲۰۰ میلیارد آورده ارمغان استان شد که این درآمد در حوزه‌های عمرانی هزینه خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه حوزه حمکرانی در کشور عمودی شکل گرفته است، ابراز کرد: ۷ درصد از بودجه کشور برای استان است‌ لذا هر مدیری که بتواند از ابزارهای جذب بودجه به لحاظ قانونی برای دستگاه خود داشته باشد امتیاز دارد.

وی با اشاره به اهمیت دریافت بودجه بخشی، بودجه استانی را محدود دانست و افزود: مسئله مهم مولدسازی است که هم‌ به صورت لایحه در بودجه و هم اجازه مقام معظم رهبری را به همراه داشت از این‌رو دستگاه‌ها به مولدسازی توجه داشته باشند در همین امر ۳۰۰ میلیارد برای استان در نظر گرفته شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه به فکر اعتبارات استانی نباشید  و تمرکزتان در مولدسازی و جذب بودجه بخشی باشد، ادامه داد: در خصوص ماده ۵۶ و احداث دو سد در حال احداث، هم اقداماتی خوبی انجام شده است.

افشارچی با اشاره به جذب اعتبار برای پروژه‌های نیمه کاره دارای اولویت و حرکت در مسیر روشن، در رابطه با ثبات اقتصاد و کنترل تورم، اذعان کرد: اصلاح زیرساخت‌ها سبب اتفاقات مثبت می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر حرکت به صورت کلان و جدی گرفتن پروژه‌های حیاتی برای استان، خاطرنشان کرد: در حوزه پسآب استان زنجان عملکرد خوبی داشته و کار مهم بازچرخانی این پسآب‌ها در صنعت است.

(منبع: ایسنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *