امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
فرماندار پردیس:

مسئله بازبینی پهنه بندی محیط زیست در شهرستان بسیار مهم است

پردیس – ابتکارآنلاین: فرماندار شهرستان پردیس گفت: در حدود ۸۵ درصد از مساحت این شهرستان در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار گرفته و برای رفع مشکلات شهرستان اصلاح وضعیت پهنه بندی شهرستان ضرورت دارد.
کد خبر: 6183
زمان انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ بعد از ظهر -
73 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – ظفر پورابراهیم روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: ۱۲ هکتار ساخت وساز غیر مجاز در محدوده شهر داریم به دلایلی که از پهنه بندی محیط زیست خارج نشده که تنها توسط رئیس جمهور در شورای عالی محیط زیست این گره باز می شود.

وی ادامه داد: تازمانی که شهرستان از پهنه بندی خارج نشود نمی توانیم از ظرفیتی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ که تا آخر اسفند مهلت دارد استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: مسئله بازبینی پهنه بندی محیط زیست در شهرستان بسیار مهم است و با این بازبینی مشکلات شهرکهای صنعتی، اراضی روستایی، اسناد مالکیتی، توسعه کشاورزی و طرح های گردشگری در سطح شهرستان مرتفع خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه قانون پهنه بندی محیط زیست در محدوده شهرستان مربوط به سالیان گذشته است، توضیح داد: این قانون در سالیان گذشته مصوب شده و شرایط امروز با زمان تصویب قانون متفاوت است و و بازبینی آن برای ساکنان شهرستان راهگشا خواهد بود.

لکه های صنعتی ساماندهی می شود

پورابراهیم با اشاره به نواحی صنعتی شهرستان پردیس اضافه کرد: در شهرستان پردیس هفت لکه صنعتی داریم که پنج لکه در محدوده شهرها قرار گرفته است ، دولکه صنعتی تپه سیف و کمرد تا آخر خرداد ماه سال آینده به شهرک خصوصی صنعتی تبدیل خواهد شد و مشکل انشعابات و اسند مالکیتی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرهای خسرو آباد و سعید آباد که بافت صنعتی ارند در طرح هادی شهری در محدوده شهر دیده شدند تا از خدمات شهرداری استفاده کنند ، ناحیه صنعتی خرمدشت در محدوده قرار دارد و قسمتی از اراضی سیاهسنگ خارج از محدوده است که در بازبینی طرح جامع شهرداری پردیس مقرر شد تا در محدوده شهر قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان پردیس نیز گفت: ساماندهی لکه های صنعتی کمرد وتپه سیف نقشه ها تدوین شده برای نهایی شدن به استانداری ارسال شده است وهیات مدیره انتخابی باید بتواند تمام عرصه و اعیان شرکت‌ها را شناسایی کند تا پس از صنعتی شدند از زیر ساخت های شرکت صنعتی شدن برخوردار شوند.

علی کربلایی افزود:تغییر کاربری اراضی از کشاورزی به صنعتی باید اتفاق بیفتد و مقرر شد به صورت رایگان در کمیسیون تبصره یک جهاد کشاورزی اجرا و انجام شود تا در نهایت به عنوان شرکت صنعتی توسط هیات مدیره منتخب ثبت شود.

وی ادامه داد:در منطقه سیاهسنگ بخشی در محدوده شهر است بعد از تعیین کاربری به کل محدوده سیاهسنگ عنوان منطقه صنعتی تعیین خواهد شدوشفاف سازی در بحث اسناد مالکیت در دست اقدام و اجرا است که تاکنون ۷۰ درصد کار بر اساس مستندات موجود انجام شده است و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

ارتقای نیروی انتظامی به سه فاکتور جمعیت، جغرافیا و جرم بستگی دارد

معاون سیاسی فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به وضعیت نیروی انتظامی گفت: یکی از موارد اصلی ارتقای درجه نیروی انتظامی شهرستان بر اساس جغرافیا ، جمعیت و جرم است امروز اگر جمعیت ما که در حدود ۳۰۰ هزار نفر است به طور رسمی ثبت شود درجه نیروی انتظامی شهرستان را ارتقا خواهد یافت.

رضا کریمی صالح با اشاره به مشکل حیوانات بی صاحب اظهار داشت: مشکل حیوانات بی صاحب و سگ گزیدگی در تمامی جلسات عنوان می شود ، بر اساس قانون برای ساماندهی اقدام می کنیم در حدود یک هزار و ۷۰۰ قلاده سگ از شهرستان جمع آوری و ساماندهی شدند.

وی ادامه داد:بر اساس گزارش شبکه بهداشت شهرستان پردیس در دو سال گذشته یک هزار و ۵۰۹ مورد سگ گزیدگی در شهرستان داشتیم که در سه ماهه اول ۱۴۰۱ این عدد برابری می کند با کل سال ۱۴۰۰ که زنگ خطری برای ما به منظور ساماندهی بیش از پیش سگ‎های بی صاحب بود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان پردیس افزود: امور اجرایی آنتن فرستنده صدا و سیما برای تقویت آنتن دهی در دست اقدام و اجرا است ، تاکنون بیش از ۸۵ درصد از مصوبات در شورای آموزش و پرورش اجرایی شده است و سه زمین برای ساخت مدرسه در شهر بومهن تخصیص داده شده و مدارسی که در اختیار سایر دستگاهها بود تا پایان امسال تخلیه وبه آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: برای جمع آوری توزیع کنندگان و معتادان متجاهر اقدامتی در دست اقدام و اجرا است و با هماهنگ ناجا طی چند شب گذشته تمامی توزیع کنندگان دستگیر شدند.

تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر در مرحله پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد هستند

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به وضعیت تحویل واحدهای مسکن مهر، توضیح داد: بسیاری از واحدها پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد را دارند و برای تحویل منتظر نصبیات هستند در این راستا نحوه برنامه ریزی برای تحویل و تکمیل واحد ها اهمیت دارد.

امین قنبری گفت: نصبیات ارتباطی با آب وهوا ندارد که به دلیل مشکل آب و هوا با تاخیر انجام شود ، برخی از پیمانکاران به دلیل دریافت نکردند مطالبات واحدها را تکمیل نمی کنند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار واحد بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم که قابلیت تحویل با حداقل اقدامات دارند و اکثر آنها در مرحله نصبیات هستند و تحویل نهایی با سرپرست شرکت عمران است و ما پی گیری برنامه زمان بندی تحویل واحدها هستیم. معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به وضعیت ترافیک در شهرهای پردیس و بومهن، بیان کرد: طرح جامع ترافیکی باید پیوست طرح جامع شهر باشد ، یک سری ضعف هایی در زمان شکل گیری این شهر بوده که توجه چندانی نشده ودر حال رفع مشکلات هستیم.

قنبری افزود: تنها شهرستانی هستیم که ۱۶ نقطه ترافیکی و حادثه خیز را در ۵ ماه اول سال رفع کردیم، و به سراغ نقاط مستعد سانحه نیز رفتیم، بیش از ۲۰۰ مصوبه شورای ترافیک و افزون بر ۱۱ جلسه شورای ترافیک برگزار شده که بیش از ۹۰ درصد از مصوبات اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در شهر بومهن موارد رمپ و لوپ، دسترسی از کمربندی به جاده قدیم به سمت تهران، زیر گذر پل لوران، مباحث شهرک طلائیه ، طاهرآباد، انتهای خیابان صارمی و بلوار امام رضا (ع) که سالها مطالبه مردم بود در دست اقدام دارد و تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس گفت:ساماندهی پارک حاشیه ای در پردیس با استفاده از درآمد پارک حاشیه ای با استفاده از زیر ساخت و تکنولوژی جدید برای حل مشکلات، اصلاح هندسی معابر به ویژه میدان امام خمینی (رض) که طرح بلند مدت ایجاد زیر گذر که خیابان صیاد را به خیابان سردار سلیمانی وصل کند و طرح کوتاه مدت نصب چراغ راهنما است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *