امروز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳

۱۱۰ هزار مترمکعب گاز در شهرستان دماوند صرفه جویی شد

دماوند – آبرومند: رئیس اداره گاز شهرستان دماوند گفت: روز گذشته با قطع گاز ادارات و مدارس شهرستان دماوند نسبت به روز قبل ۱۱۰هزار مترمکعب گاز کمتر مصرف و صرفه جویی شد.
کد خبر: 6225
زمان انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ بعد از ظهر -
50 بازدید

به گزارش خبرنگار  آبرومند – محسن زمانی اظهار داشت: شهرستان دماوند در خصوص تامین گاز در وضعیت مطلوبی قرار دارد ولی با توجه به اینکه استان های شمالی کشور با مشکل قطعی گاز مواجه هستند، لازم است شهروندان در مصرف گاز صرفه جویی داشته باشند.

وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر تاکید درخصوص مصرف بهینه گاز، ویلاهای خالی، استخرهای پرمصرف، ادارات و گاز مدارس فاقد سرایدار قطع شده است تا استانهای شمالی دچار کمبود گاز نشوند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مصرف گاز در کشور زیاد شده که عمدتا شامل مصارف خانگی و تجاری است، خاطرنشان کرد: شب گذشته در شهرستان شب سردی را پشت سرگذاشتیم و به این دلیل مصرف هم بالا بوده اما عدم استفاده گاز ادارات و مدارس و همچنین قطع ویلاها موجب شد تا صرفه جویی صورت گیرد و همچنین از شهروندان میخوایم در صورت عدم حضور در منزل، وسایل گرمایشی را خاموش کنند تا با مشکل کمبود گاز مواجه نشویم.

زمانی اضافه کرد: لازم است در زمان استفاده از وسایل گرمایشی علاوه بر صرفه جویی، نکات ایمنی را هم رعایت کنیم تا شاهد خطرات گازگرفتگی نشویم؛ امسال متاسفانه در سطح شهرستان شاهد چندین مورد گازگرفتگی و مرگ خاموش بودیم.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند با تاکید برایکنه نیروهای اداره گاز بر ویلاها نظارت دارند و اگر مصرف گاز بالا باشد و کسی حضور نداشته باشد، گاز آن واحد قطع می شود، یادآور شد: در این راستا مردم خود نظارت کافی داشته باشند تا با قطع گاز توسط شرکت به تاسیسات ویلا آسیب وارد نشود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *