امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اردبیل نصف سرانه بزرگراهی کشور را دارد

اردبیل- ابتکارآنلاین: استاندار اردبیل گفت: اردبیل با متوسط بهره‌مندی ۱۱ درصدی از بزرگراه‌ها، نصف سرانه بزرگراهی کشور را دارد.
کد خبر: 6227
زمان انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ بعد از ظهر -
97 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- سید حامد عاملی عصر شنبه در دیدار با جمعی از راهداران در مسیرهای ارتباطی اردبیل – سرچم اظهار کرد: شرایط خوبی را در توسعه بزرگراه‌ها شاهد نبودیم ولی هم اکنون در همه مناطق استان از شمال تا جنوب توسعه بزرگراه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی متوسط برخورداری کشور از بزرگراه‌ها را ۲۴ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در استان اردبیل ۱۱ درصد است ولی تلاش بر این است تا پایان دولت سیزدهم، این رقم به میانگین کشوری نزدیک شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل تنها مرکز استان در کشور است که با بزرگراه به پایتخت متصل نیست و این کاستی و ضعف را باید جبران کرد.

عاملی افزود: همه راه‌های بزرگراهی استان در مسیر توسعه و تکمیل خود از ردیف اعتباری ملی بهره‌مند هستند و تلاش بر این است تا در ۲، سه سال آینده بخش عظیمی از این بزرگراه‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی نمونه این پروژه را بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر و اتصال آن به پارس‌آباد اعلام کرد و ادامه داد: فاز اول این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و فاز بعدی نیز با سرعت بیشتر و تلاش پیمانکاران در حال انجام است.

عاملی برف‌گیر بودن اکثر جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان را از دیگر ویژگی‌ها و شاخصه‌های ممتاز برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲۰ روز عملیات راهداری زمستان در طول سال در این استان اتفاق می‌افتد که با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات و عمر بالای ۲۵ سال آنها انتظار می‌رود نوسازی ناوگان در این بخش انجام شود.

وی قول مساعد رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را مبنی بر خرید و اختصاص ماشین‌آلات راهداری به استان‌های سردسیر و برف‌گیر یادآور شد و اضافه کرد: در یک سال گذشته پروژه‌های ارزشمندی در حوزه راهسازی اجرا شده و با تلاش اداره کل راهداری استان، روکش آسفالت در اکثر مسیرها اتفاق افتاده است.

عاملی تلاش جهادی راهداران را در بهسازی، آسفالت جاده‌ها، برف‌روبی و نمک‌پاشی در مسیرهای مختلف یادآور شد و بیان کرد: هر چند از شاخص‌های کشوری عقب هستیم اما با اجرای پروژه‌های اولویت‌دار در سال‌های آینده به وضعیت قابل قبولی دست پیدا می‌کنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: جذب اعتبارات برای خرید تجهیزات ایمنی راه نیز دیگر اولویت استان است که قطعاً از منابع ملی در این زمینه اعتبارات مناسبی جذب استان اردبیل خواهد شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *