امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

املاک بنیاد شهید برای ساخت مسکن به کار گرفته می شود

ری – ابتکارآنلاین: معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمام املاک در اختیار این نهاد که در محدوده شهرها قرار بگیرد یا به کمک استانداری ها قابلیت الحاق به محدوده شهر داشته باشد، برای ساخت مسکن و مراکز فرهنگی- ورزشی به کار گرفته می شود.
کد خبر: 6228
زمان انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰ بعد از ظهر -
53 بازدید

به گزارش خبرنگار آبرومند – سید امیرحسین قاضی زاده عصر شنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع چند منظوره آل یاسین در جمع خبرنگاران افزود: بنیاد شهید در دولت آیت الله دکتر رئیسی، تصمیم گرفت اموال و دارایی های در اختیار خود را در جهت اجرای سیاست های دولت و نزدیک سازی منافع آن به خدمت رسانی به جامعه ایثارگران مولدسازی کند.

وی یادآورشد: در همین راستا تمام املاکی که در محدوده شهرها قرار بگیرد یا به کمک استانداری ها قابلیت الحاق به محدوده شهر داشته باشد، در سه بخش ساخت مسکن، مراکز فرهنگی و ورزشی برای ارائه خدمات به ایثارگان و مردم آن محله و ایجاد مراکز خدمت درمانی و توانبخشی به کار می گیریم.

قاضی زاده به تعهد دولت به جامعه ایثارگران از نهضت ملی مسکن اشاره کرد و اظهارداشت: دولت در همین زمینه زمینه متعهد شده پنچ درصد از پروژه های مسکن خود را در اختیار ایثارگران قرار دهد؛ ضمن آنکه بنیاد شهید تمام املاک خود را که قابلیت مسکن سازی داشته باشند، با استفاده از مزایایی که در طرح ملی جهش مسکن مد نظر قرار گرفته است، زیر بار اجرای پروژه های مسکونی خواهد برد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به اجرای پروژه های مشارکتی بسیار با نهادهای مختلف از جمله شهرداری ها و پیمانکاران ساختمان ساز اشاره کرد و مساله مورد تاکید این بنیاد را تلاش برای جلوگیری از معطل ماندن پروژه ها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع آل یاسین که امروز کلنگ زنی آن انجام شد بناست ۳۰۰ واحد مسکونی به همراه یک مجتمع فرهنگی – ورزشی و مدرسه داشته باشد و در اختیار خانواده شهدا و ایثارگران استان تهران که منزلی ندارند و موفق به استفاده از خدمات مسکن نشده اند، قرار گیرد. امیدواریم این پروژه ظرف ۲۴ ماه به بهره برداری برسد.

قاضی زاده ادامه داد: بناست در سراسر کشور، سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اموال و املاک کوثر تمامی زمین هایی که بتواند با همکاری شهرداری کاربری های چند منظوره داشته باشد زیر بار اجرای چنین مجتمع هایی ببرد.

همراهی مدیریت شهری

همچنین نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قول می دهم هر جا که لازم باشد مدیریت شهری پایتخت به کمک بنیاد شهید و امور ایثارگران برای مولدسازی دارایی ها خواهد آمد.

پرویز سروری روز شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع چند منظوره مسکونی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی “آل- یاسین” افزود: خلاقیت و نوآوری ثمره یک جا جمع شدن دانایی با دارایی ها است، مشکل ما جایی شروع می شود که گاه دارایی بدون دانایی داریم که همین مساله موجب هدر رفت منابع می شود.

وی با بیان اینکه معتقدم بدون شک دارایی و دانایی، توانایی می آورد، یادآورشد: این پروژه در مسیر کارآمدی نظام قرار می گیرد چرا که با هم سویی مدیریت شهری و بنیاد شهید برای ساخت مسکن و همراهی با دولت در جهت تولید مسکن گام برداشته می شود.

سروری با بیان اینکه خانواده شهدا دارایی کشور است اظهارداشت: همه باید دست به دست هم دهیم تا دارایی های بنیاد شهید به بهترین شکل بهبود مولد سازی شود؛ به خصوص این طرح که نقطه فعالیت مشترک مدیریت شهری تهران و بنیاد شهید برای خدمت به مردم و خانواده بنیاد شهید محسوب می شود.

نایب رئیس شورای اسلامی تهران، ری و شمیرانات گفت: در شنبه های امید و افتخار هر هفته، تاکنون چهار پروژه در شهرری انجام شده و دو پروژه در بخش مسکن بوده و امروز سیاست اولویت دار دولت توجه به بخش مسکن است و شهرداری تهرن باید با تمام قوت بایستد و توان خود را برای همراهی با دولتمردان به کار بگیرد.

وی راه اندازی این مجتمع چند منظوره را اقدام ارزشمند بنیاد شهید برای مولدسازی دارایی های این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: بنیاد شهید با این اقدام گام موثری برای کمک به دولت در تامین مسکن بر می دارد و در کنار آن نقش قابل توجهی در خانه دار شدن خانواده شهیدا ایفا می کند.

سروری ادامه داد: همه ما وظیفه داریم که در این مسیر حرکت کنیم، این دولت در تلاش است در یکی از مناطق انقلابی و شهید خیز تهران به بهبود سرانه های مسکونی، آموزشی و ورزشی کمک کند و شهرداری باید به این اقدام بنیاد شهید پاسخ مثبت بدهد و هر جا که می تواند کمک کند.

مجتمع چند منظوره آل یاسین در منطقه دولت آباد شهرری بنیاد در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع، با کاربری های مسکونی، تجاری، آموزشی، خدماتی و فرهنگی و فضای سبز ایجاد می‌شود.

برای بخش مسکونی این مجتمع ۶ هزا رو ۴۰۰ متر مربع زمین با زیر بنای ۴۲ هزار متر مربع در قالب هشت طبقه با سطح اشغال ۵۵ درصد طراحی انجام گرفته است.

بخش تجاری این مجتمع در یک هزار و ۲۰۰ متر مربع، آموزشی با کابری مدرسه در زمینی به مساحت هزار متر مربع و تراکم ۱۰۰ درصد در دو طبقه، فضای سبز در دو هزار متر مربع و خدماتی و فرهنگی نیز در یک هزار و ۲۰۰ متر مربع فضای ورزشی و یک هزا رو ۸۰۰ متر مربع خدماتی – فرهنگی پیش بینی شده است.

این مجتمع چند منظوره که به دست گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر احداث می شود، بناست در مدت حداکثر ۲۴ ماه اجرا شود و به بهره برداری برسد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *