امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای شبانه روزی طرح حامی شهر در شهرری

ری – ابتکارآنلاین: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران از اجرای طرح شبانه روزی حامی شهر به منظور ساماندهی افراد آسیب دیده در گرمخانه ها طی روزهای سرد سال خبر داد.
کد خبر: 6265
زمان انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶ بعد از ظهر -
60 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مهدی مالمیر با بیان این مطلب گفت: امسال نیز همچون سالهای گذشته، طرح ویژه ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی از سوی مرکز خدمات اجتماعی اجرایی شده و با انتقال افراد آسیب دیده و در معرض آسیب، افراد بی خانمان، در راه مانده ها و متکدیان از سطح شهر به گرم خانه ها و سامان سراها، امکانات و خدمات مورد نیاز بهداشتی و غذای گرم در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح از ظرفیت خیرین، کانون های مردم نهاد و نیز امکانات و تجهیزات موجود استفاده می شود افزود: آسیب دیدگان اجتماعی در زمان اقامت موقت خود در مددسرای منطقه ۲۰ از خدمات مددکاری، پزشکی، مشاوره ای، و امکاناتی نظیر حمام، آرایشگاه، لباس و غذای گرم بهره مند می شوند.

مالمیر با اشاره به اینکه مددسرای منطقه ۲۰ به صورت شبانه روزی خدمات رسانی می کند، اظهار داشت: این مددسرا با مساحت ۲هزار مترمربع و ظرفیت ۱۳۰نفر واقع در شهرری خیابان فداییان اسلام، خیابان مختاری بر اساس شاخص ها و استاندارهای سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به صورت شبانه‌روزی پذیرای مددجویان است.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه اضافه کرد: طرح جمع آوری و ساماندهی افراد بی خانمان به صورت ۲۴ساعته و اسکان شبانه بی خانمان ها در گرمخانه ها همانند سایر مناطق در منطقه ۲۰ نیز در حال اجرا است.

‌ آماده باش کامل عوامل برف روبی منطقه ۲۰ برای روان سازی معابر

همچنین سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۲۰ گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و احتمال بارش برف در صبح امروز ۲۵ دی ماه، کلیه نیروهای برف روب و ماشین آلات برفروبی این منطقه از شب گذشته در آماده باش کامل بودند و در نقاط حساس مستقر شدند.

سعید منوری با اشاره به آمادگی نیروهای خدمات شهری برای روزهای برفی گفت: ۶۰۰ نیروی انسانی همراه با تجهیزات از شب گذشته برای بارندگی امروز در آماده باش هستند و آمادگی لازم جهت عملیات شن پاشی در سطح معابر وجود دارد

وی افزود: در همین راستا بیش از۶۰۰نیروی انسانی و ۴۵دستگاه ماشین آلات شامل ۵دستگاه ماشین تخصصی، ۲۳ دستگاه خاور، ۱۵ دستگاه کامیون، ۲ دستگاه لودر، ۲دستگاه بابکت، یک دستگاه بیل بکو و ۲ دستگاه جرثقیل در سایت برف روبی این منطقه مستقر شده اند.

معاون خدمات شهری منطقه ادامه داد: به منظور خدمات رسانی به شهروندان حدود ۲۱۰ نقطه در سطح منطقه از جمله معابر بزرگراهی و معابری که تردد برای شهروندان سخت‌تر است، ۱۲ سایت برای دپوی شن و نمک تعبیه و دسترسی محلی نیز در این زمینه ایجاد شده است.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *