امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده از فرهنگ غنی ایرانی در صرفه‌جویی گاز

قم – ابتکارآنلاین: استاندار قم گفت: ما فرهنگ غنی داریم و باید با بهره از همین مبانی فرهنگی و دینی و استفاده از ظرفیتهای و ابزارهای مختلف رسانه ای و تربیتی این رفتارهای غلط را اصلاح کنیم.
کد خبر: 6272
زمان انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰ بعد از ظهر -
101 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سید محمد تقی شاهچراغی امروز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه ضمن بازدید از مرکز پیام، مانیتورینگ و دیسپاچینگ شرکت گاز استان بازدید و از زحمات پرسنل شرکت گاز به ویژه در این ایام قدردانی کرد.

استاندار در حاشیه این بازدید و در جلسه با مدیران شرکت گاز قم با تاکید بر اینکه شرایط کنونی به دلیل تغییرات شرایط اقلیمی در کشور است گفت: ورود هوای سرد سیبری به کشورهای حوزه خلیج فارس، سرمای بی‌سابقه‌ای را برای کشور به خصوص استان‌های شمال شرق به ارمغان آورده است.

وی افزود: همین مشکل هم برای کشور ترکمنستان بروز کرده و قطع گاز ورودی از این کشور به شمال باعث شده است تا استان‌های شمال شرق که انتهای شبکه گازرسانی کشور قرار دارند؛ با اُفت فشار گاز مواجه شوند.

شاهچراغی با بیان اینکه ما باید همواره نسبت به چنین شرایطی آمادگی کافی داشته باشیم تا از اخلال در آسایش زندگی مردم پیشگیری ‌شود گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده در راستای آمادگی برای مقابله با بحران اما بهترین و موثرترین کار فرهنگ سازی برای بهینه کردن مصرف انرژی است.

وی با اشاره به وجود برخی رفتارهای نادرست در مصرف انرژی که باعث افزایش بی رویه مصرف سوخت شده است گفت: ما فرهنگ غنی داریم و باید با بهره از همین مبانی فرهنگی و دینی و استفاده از ظرفیتهای و ابزارهای مختلف رسانه ای و تربیتی این رفتارهای غلط را اصلاح کنیم.

استاندار با تاکید بر اینکه ما در قم شاهد افت فشار و یا کمبود گاز در این مدت نبودیم گفت: طی یک هفته گذشت ما برای کمک به هموطنان در شمال کشور که بدلیل سرمای بی سابقه دچار مشکل شده اند برخی محدودیتها را در سطح ادارات و مراکز آموزشی اعمال کردیم.

وی افزود: همواره مردم قم در همه عرصه ها پیشگام بوده اند و در این مسئله نیز همراهی خوبی با ما داشتند که از همه مردم و مجموعه قدردانی میکنیم.

(منبع: ایسنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *