امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس:

۱۷۳ واحد مرغداری و گلخانه گنبدکاوس از چرخه گاز سراسری خارج شدند

گنبدکاووس – ابتکارآنلاین: مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت: مطابق اعلام شرکت گاز ۱۶۰ واحد مرغداری و ۱۳ واحد گلخانه این شهرستان از شبکه سراسری گاز خارج شدند و هم اکنون این واحدها در راستای کمک به تقویت شبکه گاز خانگی از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند.
کد خبر: 6299
زمان انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹ بعد از ظهر -
77 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – عبدالملک آرخی افزود: به سبب برودت هوا و مشکلاتی که طی یک هفته اخیر در شبکه سراسری گاز به ویژه در استان گلستان ایجاد شد، استفاده از نفت یا نفتگاز به‌عنوان سوخت جایگزین به واحدهای تولیدی، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها توصیه شد.

وی اضافه کرد: صاحبان این واحدها نیز در راستای کمک به تقویت شبکه گاز خانگی اقدام به استفاده از سوخت جایگزین کردند که عملیات تغییر سوخت همچنان ادامه دارد.

آرخی ادامه داد: از مجموع ۲۱۰ فارم مرغداری گنبدکاووس در حال حاضر ۱۰۰ فارم آن فعال و همگی دوگانه‌سوز بوده که برای ۵۷ مورد آن طی چند روز اخیر مقدار ۴۰۸ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت داده شد و الباقی با سوخت جایگزین یا ذخیره‌ای که از قبل داشتند، مشغول فعالیت هستند.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس بیان داشت: این شهرستان ۳۹ واحد گلخانه فعال در مقیاس کوچک و بزرگ با مجموع مساحت حدود ۱۰ هکتار دارد که ۱۳ واحد بزرگ مقیاس آن به مساحت هفت هکتار دوگانه‌سوز بوده و و الباقی گازوئیل‌سوز هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای هفت مورد از گلخانه‌های گنبدکاووس تقاضای سوخت ثبت شده در سامانه به مقدار ۲۲ هزار و ۶۰۰ لیتر تامین شد، افزود: جهادکشاورزی آمادگی دارد در صورت تقاضای مالکان واحدهای مرغدای و گلخانه نسبت به تامین سوخت جایگزین آنها در اسرع وقت اقدام کند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت و داشتن ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و نیز تعداد قابل توجهی واحدهای تولیدی از شهرستان‌های برتر استان گلستان در تولیدات بخش کشاورزی است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *