امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳
نماینده مجلس:

برای تامین بودجه کمربندی جنوبی اسلامشهر به ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است

بهارستان- ابتکارآنلاین: نماینده شهرستان های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مصوبات بسیار خوب در سفر آیت الله رئیسی بحث تامین بودجه کمربندی جنوبی شهرستانهای اسلام شهر در بهارستان و رباط کریم بود.
کد خبر: 6318
زمان انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰ بعد از ظهر -
57 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی اظهار داشت: برای تامین بودجه کمربندی جنوبی اسلامشهر به ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است که در بودجه سال ۱۴۰۲ آمده، انشالله با جلساتی که با معاون اجرایی رئیس جمهور داریم برای تامین آن از طریق بودجه ملی در ذیل سفرهای ریاست جمهوری این پروژه به عنوان هدیه ای زیبا برای مردم ولایت مدار منطقه خواهد بود.

احداث کمربندی جنوبی اسلامشهر تنها راه حل کاهش ترافیک این بخش است .علاوه بر ساکنان چهاردانگه و افراد شاغل در این شهر، مردم اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم نیز اغلب جهت رفت و آمد به تهران از چهاردانگه عبور و مرور می کنند، بزرگراه آیت ا… سعیدی در حال حاضر جوابگوی این حجم از ترافیک نیست و احداث کمربندی جنوبی تنها طرح قابل اجرا در شرایط فعلی است.

نماینده شهرستان های رباط کریم و بهارستان افزود:همچنین در سفری که اخیرا آیت الله رئیسی و بخشی از هیات وزیران به شهرستان بهارستان داشته اند برای چند پروژه تصمیم گیری شد، یکی از این پروژه ها تکمیل دی کلینیک شهر نسیم شهر در بیمارستان حضرت ابوالفضل بود. از طرفی قرار شد مرکز تولد نوزادان در بیمارستان امام حسین(ع) و اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) نیز تجهیز و تکمیل شود، و همچنین مقرر شد بیمارستان امام حسین(ع) با ۶۰ درصد بودجه مردمی و ۴۰ درصد بودجه ملی به بهره برداری برسد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مراکز پر اهمیت اداره شبکه بهداشت و درمان است ( از جمله پروژه هایی که ۴ سال خوابیده بود) که در این سه ماه با همت فرماندار و مسئولان و به مناسبت حضور رئیس جمهور در شهرستان شور عاشورایی و ولایت مدار بهارستان این شبکه بهداشت تا چند ماه آینده به عنوان مرکز درمانی اداری شهرستان به بهره برداری می رسد، یک طبقه از این پروژه به مجمع سلامت اختصاص دارد و طبقات دیگر نیز مراکز اداری هستند.

نماینده شهرستان های رباط کریم و بهارستان بیان کرد: این وحدت و اخوت میان مسئولان و ائمه جمعه برگ برنده ای برای شهرستان پرفروغ بهارستان است تا مردم بتوانند به فیض این همه پروژه برسند.

حجت الاسلام حسن نوروزی به همراه فرماندار جهادی شهرستان بهارستان سرزده از پروژه‌ای در حال احداث بازدید و از نزدیک در روند توسعه اجرایی پروژه ها قرار گرفتند.

نشست مشترک منطقه ای شورای فرهنگ عمومی فرصتی برای افزایش تعامل

فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به برگزاری نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه ای شهرستان های استان تهران به تشریح اهداف این جلسه پرداخت.

عبدالله نوحی با اشاره به برگزاری نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه ای شهرستان های استان تهران اظهار داشت: با توجه به وجوه مشترکی که در بین سه شهرستان اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان به لحاظ بافت فرهنگی و اجتماعی وجود دارد این جلسه می تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

وی اعلام کرد: همفکری ها و تبادل نظر و افکار می تواند در ارتقای جایگاه شورای فرهنگ عمومی سه شهرستان تاثیر داشته باشد و در این راستا گزارشاتی از سوی ائمه جمعه هر سه شهرستان به همراه راهکارهای تخصصی ارائه شد.

نوحی اظهار داشت: تبادل نظر، افکار و تجربیات با توجه به نوع وضعیت جغرافیایی اجتماعی و سیاسی در سطح سه شهرستان می تواند به گونه ای تخصصی در موضوعات به خصوص حوزه فرهنگی که از دغدغه های بسیار مهم رهبر معظم انقلاب است، بپردازد.

به گزارش ایرنا ،پیش از این فرماندار شهرستان بهارستان بابیان اینکه مصوبات مهمی در سفر رئیس جمهور و هیئت وزیران به این شهرستان مصوب شده گفت : هزینه ساخت بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه السلام در شهرستان بهارستان در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

عبدالله نوحی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به شهرستان بهارستان در هفته گذشته اظهار داشت: با توجه به سفر ریاست محترم جمهور به همراه هیات محترم وزیران و معاونین در هفته گذشته مصوبات خوبی داشته ایم.

بهارستان با مساحتی معادل ۷۶ کیلومتر مربع و سکونت ۶۰۰ هزار نفر جمعیت پا به عرصه تقسیمات سیاسی و جغرافیایی ایران گذاشت و امروز جمعیت آن از ۷۵۰ هزار نفر گذشته است؛ جمعیت بی شک مهمترین شاخصه این شهرستان است که خود آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفر خود به بهارستان از مردم بابت فرزندآوری تشکر و قدردانی ویژه کرد و البته با گلایه از کمبود کلاس های درس، دستوری فوری برای احداث ۱۰ مدرسه در شورای اداری این شهرستان صادر کرد.

شهرستان بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر سه شهر نسیم شهر، گلستان و صالحیه در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرهای پر تراکم با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

شهرستان بهارستان نماد پایتخت شور عاشورائیان استان تهران است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *