امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
آیت‌الله علم‌الهدی مطرح کرد؛

سوءاستفاده برخی جریان‌های سیاسی از یک بحران طبیعی

مشهد ـ ابتکارآنلاین: آیت‌الله علم‌الهدی گفت: برخی بدخواهان قلم به دست گرفتند سعی داشتند با بدگویی علیه مجاهدان خدمت به مردم و عناصر مخلص و فداکار، از نظام انتقام بگیرند.
کد خبر: 6409
زمان انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰ بعد از ظهر -
81 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر – آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ۳۰ دی ماه، با اشاره به سرمای شدید هوا و مسائل به وجود آمده در حوزه انرژی در هفته گذشته، آن را بحرانی غیر قابل پیش‌بینی دانست و اظهار کرد: بحران سرما و قطعی گاز در بعضی شهرها و منازل مسکونی که در ۱۶ سال اخیر بی‌سابقه بود، سبب شد تا دسترسی بسیاری از مردم به گاز قطع شود و اهالی شریف این استان در گرفتاری قطعی گاز قرار بگیرند.

وی با بیان این‌که متأسفانه در هر بحران، بیش از آن‌که به عبرت‌های آینده توجه کنیم، به دنبال مقصر می‌گردیم، ادامه داد: در هر گرفتاری و بحران، اتفاقات مثبت و ارزشمندی به وقوع می‌پیوندد که از جمله این اتفاقات در بحران اخیر این بود که در جریان‌های مردمی و و سایر عرصه‌ها، خدمات صادقانه‌ای اتفاق افتاد که قابل‌توجه و شایسته تقدیر بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به قطعی گاز در شهرستان تربت جام نیز اشاره کرد و گفت: می‌خواهم پیش از هر چیز از مردم شریف تربت‌جام تشکر کنم زیرا خانه‌هایی که گاز داشتند، مهمانی‌های مفصل با حضور همسایگان، اقوام و بستگان برگزار کردند تا همشهریانشان در قالب یک هم‌زیستی اسلامی، مهمان خانه‌های گرم آنان باشند.

برادری و همدلی در شیعه و سنی موج می‌زند

وی افزود: برخلاف ادعای خناس‌هایی که قطعی گاز یک شهرستان تلفیقی را در راستای سیاست‌های سنی‎ستیزانه قلمداد کردند، برادران شیعه و سنی ما در این شهرستان در عمل نشان دادند نه تنها خصومتی وجود ندارد بلکه برادری و همدلی موج می‌زند.

آیت‌الله علم‌الهدی، پویش «هر خانه، یک اتاق گرم» در خراسان رضوی را اتفاقی مثبت در صرفه‌جویی انرژی در استان دانست و خاطرنشان کرد: این نعضت با هماهنگی مردم و دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف ایجاد شد و زمینه‌ای را رقم زد تا خراسانی‌ها در هفته گذشته، کاری کنند که شاید در تاریخ کم‌سابقه باشد.

وی اضافه کرد: در طول هفت روز، ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز در این استان صرفه‌جویی شد و این هماهنگی و همکاری مردم، هم از نظر اعتقاد اسلامی و انقلابی و هم باورمندی ملی قابل‌تقدیر است.

امام جمعه مشهد یادآور شد: کمک‌های مردمی که در قالب وسایل گرمایش در طول این یک هفته جمع‌آوری و به مناطق بحران‌زده ارسال شد، از مصادیق تجلی همدلی و فرهنگ برادری بود که در یک نمونه، آستان قدس رضوی روزانه ۲۰ هزار پرس غذای گرم را در میان اهالی تربت‌جام توزیع کرد.

سوءاستفاده سودجویان از بحران انرژی

وی ضمن تمجید از اقدام جهادی مسؤولان استان در حل بحران انرژی در خراسان رضوی، تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت استانی ما از استاندار و معاونان او گرفته تا فرمانداران، همه برای رسیدگی به موضوع قطع گاز تربت‌جام و چالش‌هایی که پیش آمده بود تلاش می‌کردند و در قالب یک حرکت ایجابی، امکانات گرمایشی به‌صورت لجستیک به نقاط محروم از گاز ارسال شد.

آیت‌الله علم‌الهدی به حضور وزیر نفت در تربت جام اشاره کرد و گفت: تصویب طرح پروژه لوله‌گذاری اختصاصی منطقه «میان‌جام» به ارزش دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، فقط یکی از برکات حضور میدانی مسئولان بود و همه این خدمات میدانی در شرایطی انجام می‌شد که برخی سعی داشتند با فروش لوازم گرمایشی به قیمت چندبرابر در این بحران، به سود برسند.

وی افزود: آنان خیال می‌کنند که به منافع اقتصادی رسیدند درحالی‌که اگر شما از استیصال و نیاز مردم به دنبال نفع شخصی باشید، این پول‌های حرام، بنای زندگی سودجویان فرصت‌طلب را به آتش می‌کشد.

برخی جریان‌های سیاسی به دنبال انتقام‌گیری از نظام بودند

عضو مجلس خبرگان رهبری به بهره‌برداری سیاسی برخی جریان‌ها از مشکل به وجود آمده در حوزه انرژی نیز اشاره و اظهار کرد: برخی بدخواهان نیز قلم‌ها را به دست گرفتند و چه در فضای مجازی و چه فضای حقیقی، علیه مجاهدان خدمت به مردم و عناصر مخلص و فداکار به ملت، با بدگویی‌ها و تمسخرها سعی داشتند از نظام انتقام بگیرند.

وی ادامه داد: کسانی که دم از سنی‌ستیزی نظام می‌زنند تا همزیستی مسالمت‌آمیز و هماهنگی عاطفه‌دار سنی و شیعه «میان‌جام» را نادیده می‌گیرند و به دنبال ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه هستند، عوامل بی جیره و مواجب دشمن در این کشور هستند که نشان می‌دهد دشمن حتی از یک بحران طبیعی نیز برای تخریب جریان‌های انقلابی استفاده می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی به قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا اشاره و تصریح کرد: نهاد مقدسی همچون بسیج و سپاه که در دوران دفاع مقدس، شر دشمن را از کشور کوتاه کرده و در طول ۴۳ سال اخیر، هر جا که سیل و زلزله آمد، خادم مخلص و فداکار ملت بود، اکنون در اروپا به‌عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود اما ناپاکانی که مردم بی‌گناه فلسطین و ملت‌های آزاده عالم را با کشتارهای سهمگین روبرو می‌کنند، همچنان در سایه امنیت بسر می‌برند.

وی متذکر شد: خواسته ملت ایران از کسانی که صاحب کرسی‌های دیپلماتیک در مجامع بین‌المللی هستند، این است که در برابر این جریان شوم بایستند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *