امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه قم تاکید کرد؛

ضرورت توجه به جهاد تبیین و بصیرت آفرینی در جشن های باشکوه دهه فجر

قم – ابتکارآنلاین: امام جمعه قم گفت: جهاد تبیین و بصیرت آفرینی در جشن های باشکوه دهه فجر و ارائه کارنامه درخشان نظام اسلامی با جدیت باید دنبال شود.
کد خبر: 6408
زمان انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰ بعد از ظهر -
68 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر پایه حکمت، علاوه بر ترسیم راه پیشرفت همه جانبه مادی و معنوی ایران، امید آفرینی، الهام بخشی و بسیج همه امکانات برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها در کشور تاکید دارند.

خطیب جمعه قم افزود: رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را فریضه فوری برشمردند و دشمنان با جنگ شناختی و ادراکی و کتمان کردن حقایق در جنگ روایت‌ها، می‌خواهند شکست خود را در مقابله با ایران اسلامی جبران کنند و ملت ایران در مناسبت‌های ۱۳ آبان، ۹ دی و ۱۹ دی امسال با حضور گسترده در میدان توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: باید به صورت مستمر در راستای جهاد تبیین برای همه اقشار و سنین کار کرد و امروز ایران اسلامی در مرحله پیشرفت قرار دارد و تقویت کارآمدی در سطوح گوناگون و حل مشکلات و موانع زدایی دشمنان راه به جایی نمی‌برد.

امام جمعه قم بیان داشت: امروز که چهل و چهارمین بهار سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در راه است، جهاد تبیین و بصیرت آفرینی در جشن‌های باشکوه دهه فجر و ارائه کارنامه درخشان نظام اسلامی با جدیت باید دنبال شود.

وی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که ما نسبت به نقص‌ها و کاستی‌ها بی تفاوت باشیم اما نباید خدمات انقلاب تا به امروز را نادیده گرفت.

وی با اشاره به نقش زنان در نظام جمهوری اسلامی گفت: یکی از صفحه‌های درخشان نظام اسلامی رشد شخصیت زن تراز و الگو بر اساس آموزه‌های اسلام ناب محمدی و با محوریت شخصیت حضرت زهرا و زینب کبری (س) و فاطمه معصومه (س) است.

آیت الله سعیدی گفت: امروز زن دانا و توانا و پویا در عرصه‌های مختلف در کنار حفظ بنیان خانواده و عزت، کرامت، عفت و پاکدامنی به منزله الگوی مورد توجه زن معاصر است که مرزهای فرهنگی و جغرافیایی را درنوردیده و به عنوان شاخصی تمدنی، فرهنگ لیبرال را زیر سوال می‌برد.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: امروز زنان بسیاری در عرصه‌های مختلف علمی، مدیریت و فرهنگی مشغول به فعالیت هستند که از تربیت فرزندان نیز غافل نیستند که در این راستا پشتیبانی مردان نیز مؤثر است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *