امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

قاچاق کبک‌های وحشی به کشور عراق ناکام ماند

کردستان – ابتکارآنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: قاچاق ۳۲ قطعه کبک به کشور عراق با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان ناکام ماند.
کد خبر: 6427
زمان انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ بعد از ظهر -
83 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – اقبال حمیدی اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک ها، با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۲ قطعه کبک که به قصد قاچاق به کشور عراق نگهداری شده بود، کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه واحد حقوقی این اداره اقدام به تشکیل پرونده در این خصوص و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی کرده است، اضافه کرد: محیط بانان علاوه بر کبک‌ها ۱۷ قفس چوبی نیز کشف کردند.

او خاطرنشان کرد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شدند و پس از بررسی‌های جسمانی، تغذیه و مراقبت‌های لازم در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رها سازی می‌شوند.

کبک یکی از پرندگان زیبای خشکی، با اندازه متوسط با طول بدن ۳۲ تا ۳۴ سانتی متر و گستردگی بال‌ها ۴۷ تا ۵۲ سانتی متر است و بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند؛ در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *