امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف ملارد:

پرونده تخلف اصناف ملارد به ارزش ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال به تعزیرات ارسال شد

ملارد – ابتکارآنلاین: رئیس اتاق اصناف ملارد گفت: در سالجاری ۲۹۴ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال به اداره تعزیرات ارسال شده است.
کد خبر: 6461
زمان انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ بعد از ظهر -
36 بازدید

به گزارش خبرنگار  ابتکارآنلاین – طاهر میر حسن زاده روز یکشنبه در نشست مشترک خبری روسای اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان ملارد با تشریح فعالیت های اصاف اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ واحد بازرسی اصناف ۴ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی در سطح شهرستان داشته است، همچنین گشت مشترک سطح شهرستان نیز ۱۴۷ مورد بوده و تعداد پرونده های ارسالی به اداره تعزیرات ۲۹۴ مورد به ارزش ریالی ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال ثبت شده است.

رئیس اتاق اصناف ملارد افزود: گران فروشی و عدم درج قیمت از جمله تخلفات است که جریمه تعزیرات این پرونده ها چند برابر ارزیابی می شود و بیش از ۸ میلیارد ریال جریمه شده اند.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۱۷۸ مورد شکایت حضوری و ۳۴۷ مورد شکایت های تلفنی از واحدهای صنفی ملارد ثبت شده است.

میر حسن زاده در خصوص عملکرد واحد اجراییات بیان کرد: اخطاریه صادره ۱ هزار و ۳۹۱ مورد به اداره اماکن در سال ۱۴۰۱ بوده و ۳۹۰ مورد نیز به واحدهای صنفی خودمان اخطار داده ایم در صورتی که واحدهای صنفی به اخطارها توجهی نکنند اعمال قانون انجام می گیرد.

در سال جاری ۱۰۷ واحد تجاری پلمپ شده است

پرونده تخلف اصناف ملارد به ارزش ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال به تعزیرات ارسال شد

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: در سال جاری ۱۰۷ واحد تجاری پلمپ شده است، در واقع اصناف پس از اخطار کارهای قانونی را انجام داده اند و ۱۰۸ مورد نیز به این واحدها با بررسی های انجام گرفته پیام عدم پلمپ صادر شده است.

رئیس اتاق اصناف ملارد خاطرنشان کرد: فک پلمپ غیر قانونی ۵۵ مورد است پس از گزارش فک پلمپ های خودسر و غیرقانونی دستگاه قضایی برای این واحدها رای صادر می‌کنند.

وی در مورد برگزاری کلاس مکاسب در سال جاری گفت: با توجه به ایام کرونا عملا قادر به برگزاری کلاس های حضوری نبوده ایم و به صورت مجازی و ارائه جزوه و آزمون صدور گواهی نامه مکاسب برگزار شده ولی در حال حاضر این کلاس ها حضوری است.

میر حسن زاده افزود: ۳۵ مورد کلاس حضوری در سال جاری برگزار شده که در این کلاس ها موضوعات عمیقی همچون بحث امنیتی، قانون نظام صنفی، کم فروشی، گرانفروشی، درآمد حلال و حرام، نحوه پرکردن اظهار نامه های مالیاتی با حضور متخصصان و اساتید و کارشناسان برجسته ارزیاب برگزار می شود. همچنین تعداد شرکت کنندگان در این کلاس ها ۱ هزار و ۷۸۵ نفر هستند.

وی در مورد عملکرد اتاق اصناف بیان کرد: در سال ۱۳۸۹ اتاق اصناف شکل گرفت و امسال برای سومین بار نفر اول حائز رای به عنوان عضو اتاق اصناف تهران انتخاب شدم و این افتخاری بود که با تلاش روسای اصناف و اتحادیه ها کسب شد.

خروج اتحادیه ها از استیجاری بدون وابستگی به بودجه

رئیس اتاق اصناف ملارد عنوان کرد: در بدو تشکیل فاقد هر گونه امکاناتی در جهت فعالیت بودیم در این مورد یک واحد جاری تجهیز و فعالیت ها آغاز شد و رفته رفته فعالیت اتحادیه ها نیز شروع گردید، اکثر اتحادیه ها بدون وابستگی به بودجه ای در این سالها توانستند از حالت استیجاری خارج شوند.

وی تصریح کرد: از ۱۵ هزار واحد صنفی فعال درحال حاضر در سطح شهرستان، ۱۵۰۰ واحد صنفی پروانه دار ابتدا وجود داشت و امروز ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی پروانه دار فعالیت دارند، در حال حاضر نیز واحدهای صنفی از ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد فراتر رفته که بخشی از آن بعضا به دلیل استیجاری بودن شناسایی نشده است.

میر حسن زاده خاطرنشان کرد: اتاق اصناف و اتحادیه ها در بحث ساماندهی در وضعیت مطلوبی است، استیجاری بودن واحدها نیز آسیب شناسی شده تا بتوان در شناسایی واحدهای صنفی و صدور پروانه شرایط بهتری را فراهم کرد.

وی گفت: در تامین و توزیع و اقلام اساسی از جمله گوشت و برنج و شکر ستاد تنظیم بازار جهت نظارت به ریاست فرماندار داشته ایم، همچنین در گشت های مشترک برخی از تخلفات همچون کشف احتکار ثبت و به تعزیرات معرفی شده است.

رئیس اتاق اصناف ملارد افزود: در ایام کرونا بسیاری از واحدها صنفی همکاری خوبی داشتند هر چند بسیاری از کسب و کارهای صنفی دچار آسیب شد اما متاسفانه از نظر مالیات، هیچ گونه مساعدتی صورت نگرفت. یکی از اقدامات مهم در تنظیم بازار برپایی نمایشگاههای بهاره و پاییزه و ضیافت و عرضه محصولات بود و همچنان نیز ادامه دارد.

بیشترین نظارت بر نانوایی ها در کم فروشی است

میر حسن زاده تصریح کرد: تمامی نانوایان مجهز به دستگاههای هوشمند است که تخلفات به حداقل رسیده است و بیشترین نظارت بر نانوایی ها در کم فروشی است مردم بهترین ناظران در گزارش تخلفات هستند بیش از ۳۰۰ واحد صنفی نانوایی در سطح شهر فعال است و در مجموع سامانه ۱۲۴در اختیار شهروندان در جهت ارائه گزارش ها قرار دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به سیستم هوشمند در نانوایی ها میزان مصرف آرد نیز نظارت خوبی وجود دارد، روز گذشته جلسه ای در مورد تنظیم بازار داشتیم و اعلام شد عرضه نان به صورت بسته بندی با وزن کمتر و قیمت بیشتر تخلف است و تنها راهکار برای مقابله با این صنف متخلف کاهش سهمیه آرد است.

رئیس اتاق اصناف ملارد با بیان اینکه در سطح شهرستان ۲۱ اتحادیه داریم گفت: سامانه ای برای صدور پروانه کسب طراحی شده که برای جلوگیری از تخلفات است، قانون نظام صنفی یک چهارگانه ای را برای استعلام جهت صدور پروانه کسب تعیین کرده که دنبال حذف این استعلامات هستیم و در این بار برخی از استعلامات حذف شده است.

وی افزود : قیمت مصوب مرغ ۶۳ هزار تومان است برخی از واحدها با کاهش سود آن را کمتر می فروشند. در مورد تخم مرغ نیز افزایش قیمت داشتیم که درصدد کاهش قیمت هستیم.

شهرستان ملارد در غربی‌ترین خطه استان تهران واقع‌شده که دو بخش ملارد مرکزی و صفادشت، پهنه وسیعی از اراضی محدوده غربی استان تهران را به خود اختصاص داده است؛ محدوده مرکزی در دشت تهران شهریار و محدوده اخترآباد در دشت قطعه ۴ واقع شده که هر دو این دشت‌ها جزء ۸ دشت استان تهران می باشند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *