امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
وزیر کار:

کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه تا پایان اسفندماه راه‌اندازی می‌شود

کرمانشاه – ابتکارآنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه که متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است تا پایان اسفندماه سال جاری به طور کامل راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: 6822
زمان انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ بعد از ظهر -
76 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – «سیدصولت مرتضوی» روز پنجشنبه در جریان بازدید از این واحد تولیدی بزرگ افزود: کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه که برای تامین نیازهای داخلی و ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی در این استان ایجاد شده بود متاسفانه به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی و عدم استفاده از طرفیت های کامل آن به تعطیلی انجامیده بود.

وی اضافه کرد: در سفر استانی امسال رییس جمهور به کرمانشاه فعال شدن این کارخانه به همراه کارخانه کاغذ غرب در مصوبات سفر قرار گرفته و مقرر شد در اسرع وقت دوباره فعال شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: بر همین اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تمام توان برای فعال سازی دوباره آن با استفاده از نیروهای جوان و خوشفکر وارد میدان شد به طوری که هم اکنون این کارخانه وارد مرحله پیش راه اندازی شده است و در آینده نزدیک به طور کامل وارد چرخه تولید شده و کارگران آن دوباره به کار بازخواهند گشت.

مرتضوی با بیان اینکه طرح توسعه این کارخانه نیز جزو برنامه های این وزارتخانه است اضافه کرد: با راه اندازی این کارخانه تولیدات آن علاوه بر تامین نیازهای داخل کشور قادر خواهد بود به سایر کشورها نیز صادر شود.

به گزارش ایرنا، کارخانه اسیدسیتریک با سرمایه گذاری شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) به عنوان سرمایه‌گذار اصلی این کارخانه در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را با تولید سالانه ۱۲ هزار تن آغاز کرد.

این واحد تنها تولید کننده اسیدسیتریک از نوع آبدار و بدون آب در زمان خود بود و محصولات تولیدی آن باکیفیتی قابل توجه می‌توانست علاوه بر تامین نیاز داخل، بعد صادراتی هم داشته باشد اما واردات اسیدسیتریک خارجی باعث شد دیگر تولیدات این کارخانه صرفه اقتصادی نداشته باشد و کارخانه بعد از مدت کوتاهی از فعالیت تعطیل شود.

برای راه اندازی این واحد صنعتی که سالانه ۱۲ هزار تن اسید سیتریک تولید می کند بالغ بر ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و ۳۰۰ میلیارد ریال در مجموع ۵۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع احداث شده که تولیدات آن کشور را از واردات اسید سیتریک بی نیاز می کند.

اسید سیتریک کاربرد گسترده ای در فرآوری های غذایی، آشامیدنی، پاک کننده ها و شوینده ها، دارویی و بهداشتی ، تنظیم کننده PH، اصلاح آب بویلر و راکتورها دارد.

سید «صولت مرتضوی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح پنج شنبه ۱۳ بهمن با استقبال «محمدطیب صحرایی»، استاندار کرمانشاه برای افتتاح چند طرح ورزشی، بهداشتی-درمانی و صنعتی وارد کرمانشاه شد.

افتتاح مرکز فرهنگی، ورزشی پاسارگاد، افتتاح چند پروژه بهداشتی درمانی، فعال‌سازی کارخانه نان صنعتی، حضور در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری از جمله برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمانشاه است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *