امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه ایلام:

استقلال از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است

ایلام – ابتکارآنلاین: امام جمعه ایلام گفت : با مدیریت عالی ولایت فقیه و با پایمردی مردم و ملت ایران اسلامی، روند بهبود معیشتی ما نسبت به خیلی از کشورهای که تحت سلطه آمریکا هستند، بهتر است.
کد خبر: 6850
زمان انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ بعد از ظهر -
101 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حجت‌الاسلام والمسلمین “اله‌نور کریمی‌تبار ” در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام، با اشاره به دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی، اظهار  کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، خیلی از دشمنانی که رجز خوانی، برنامه ریزی و هزینه کردند، میلیاردها دلار را خرج کردند تا نور انقلاب را خاموش کنند و جمهور اسلامی را ساقط کنند اما  خودشان از بین رفتند و در حاشیه تاریخ ماندند و انقلاب ما توفنده و نورانی تر، روز به روز بهتر از گذشته در جهان نورافشانی می‌کند.

وی گفت: ایام الله دهه مبارک فجر را باید گرامی داشت و بویژه در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن حضور گسترده داشته باشیم و این حضور جزو بهترین عبادت های سیاسی است، دشمنان این همه هزینه کردند که برای دهه فجر، فجری برای مردم ما نماند اما برای کوری چشم دشمنان باید به صحنه بیاییم و شعار همیشگی مرگ بر آمریکا را سر دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه شعارهایی که شعار انقلاب اسلامی بود، استقلال آزادی جمهوری اسلامی را فراموش نکینم، ادامه داد:  در زمان رژیم پهلوی، هیچ ایرانی استقلال نداشت، فراموش نکنیم آمریکایی ها که حاکم بر کشور و مسلط بودند، از ملت حق توحش می گرفتند، فراموش نکنیم انهایی که کوچکتین ابراز عقیده  ای می کردند،  صدایشان خفه می شد و آن منکراتی فراگیری در جامعه وجود داشت را فراموش نکینم.

کریمی‌تبار تاکید کرد: برای خدا باید هزینه داد، انقلاب ما انقلاب الهی است، هزاران نفر از انبیای الهی نتوانستند چنین حکومتی را تشکیل دهند و  روز به روز وضعیت ما بهتر خواهد شد، هر روزی که اخبار کشور  بیان می‌شود دستاوردهای جدیدی حاصل شده  و وابستگی ما صادرات نفت خام کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سختی‌ها و مشکلاتی وجود دارد، ما به خاطر مسلمانان بودنمان مورد تهاجم قرار گرفتیم، جنگ آمریکا و انگلیس و غرب، با خدا و دین اسلام است، با قرآن کریم و امام زمان(عج) است و ما به همین خاطر پایبند بودن به ارزش دینی هزینه می دهیم و بالاترین عبادت و جهاد برای ما محسوب می شود و  باید غفلت نکنیم و مغلوب دنیا نشویم.

وی با تاکید بر اینکه چهل و چهار سال در جنگ و تحریم بودیم و نباید تبلیغات گسترده دشمن علیه مردم مسلمان را از یاد ببریم، ادامه داد: با مدیریت عالی ولایت فقیه، با پایمردی مردم و ملت ایران اسلامی، روند بهبود معیشتی ما نسبت به خیلی از کشورهای که تحت سلطه آمریکا هستند، بهتر است و وابستگی آنها به آمریکا مشکلی از مشکلات آنها را حل نکرده است.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به ایام اعتکاف، گفت: کسانی که می‌توانند با خدا خلوت کنند سه روز در مسجد با با زبان روزه، فقط یاد خدا و ارتباط با خدا داشته باشند، بسیار ارزشمند است، دانشگاه ها و آموزش و پرورش با دانش آموزان و دانشجویانی که می خواهند معتکف شوند همکاری کنند.

کریمی‌تبار  با اشاره به سالروز ولادت باسعادت امام علی(ع) با بیان اینکه امام علی(ع) به عنوان پدر الگوی پدر بودن در جامعه است، اظهار کرد:  حضرت امام علی(ع) الگویی است که باید از آن تبعیت و پیروی شود و هرچه معرفت ما به امام علی(ع) بالاتر باشد، عمل کردن به وظایف دینی ما نیز بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید فکر کنیم که فاصله ما با آن حضرت چقدر است؟ رفتار و گفتار ما چقدر بیانگر این است که مرید و پیرو حضرت علی(ع) هستیم، هر چه معرفت خود را به حضرت امام علی(ع) بیشتر کنیم می‌توانیم آن حضرت را بیشتر بشناسیم.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در قرآن کریم آمده که خداوند متعال می فرماید هیچ پیامبری را نفرستادیم  مگر اینکه مورد تمسخر مردم قرار گیرد،  تصریح کرد: در جامعه ای که حضرت امام علی(ع) در آن حضور دارد و مانند آفتاب می درخشد، حتی کسانی که جزو یاران امام بودند برخی مواقع به تردید می افتادند که علی حق است یا معاویه، فاصله بین خورشید و شمع را نمی توانستند ببینند و آن خورشیدی که نورافشانی می کند، دنیا را روشن می کند  با یک شمعی که با یک فوت خاموش می شود، چقدر فاصله دارد.

وی تصریح کرد: حضرت امام علی(ع) شخصیتی که در نوجوانی به عنوان اولین مردی که به  اسلام ایمان آورده است،  در برابر سختی ها، ناملایمات و مشکلاتی که برای اسلام نوپا وجود داشت، در خط مقدم دفاع از پیامبر اکرم(ص) پیشگام بوده است، از زمانی که حضرت پیامبر اکرم(ص) به رسالت مبعوث شدند، به خاطر فداکاری های که برای اسلام داشت آرامش نداشت و خدا را از این بابت شکر می کرد.

امام جمعه ایلام گفت: حضرت امام علی(ع) پیوسته در جنگ مشرکین و منافقین بود و از نوجوانی تا شهادت با شمشیرش برای خدا جهاد کرد که این شاخصه مهم، هم برای نوجوانان و جوانان ما، هم برای مردان و مومنان جامعه، هم برای مومنان و هم برای زمامداران و مسئولان ما باید الگو باشد.

کریمی تبار افزود: زندگی حضرت علی(ع) مانند زندگی فقرا بود، متاسفانه در شرایط فعلی جامعه این بخش ارزشمند درس حاکمیت حضرت علی(ع) برای جامعه زمامداران ما مورد غفلت واقع شده است، هر کس مسئولیت بیشتری دارد باید درآمد بیشتری هم داشته باشد، این مشی، علوی نیست، مسئولان جامعه باید مانند طبقه متوسط جامعه زندگی کنند و در این صورت است که مردم جان خود را عاشقانه در راه حکومت و نظام جمهوری اسلامی عاشقانه فدا می کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *