امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار شمیرانات:

ایجاد شهرستان مستقل یا انتقال فرمانداری در بخش‌های تابعه در دست پیگیری‌ است

شمیرانات – ابتکارآنلاین: فرماندار شمیرانات با توجه به مطالبه مردمی و لزوم تمرکز استقرار فرمانداری و ادارات در لواسانات و رودبارقصران به منظور وجود عمده مسائل شهرستان در آن منطقه و سهولت دسترسی اهالی شهری و روستایی اعلام کرد: ظرفیت ایجاد شهرستان جدید در بخش‌های تابعه وجود دارد و استانداری با نظر مثبت این طرح را در دست پیگیری دارد.
کد خبر: 6876
زمان انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ بعد از ظهر -
52 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مجتبی ذاکریان همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر، طی سخنرانی در نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی‌ به رهبری امام خمینی (ره)، نظام حکومتی ریشه‌دار ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را به نظام مردم سالار تبدیل کرد و توجه را از قشر مرفه به قشر مستضعف برگرداند و این بیشتر دیده شدن برکاتی داشت، اما این تحلیل کاملی نیست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ادامه نهضت انبیاء‌ الهی‌ست؛ انقلاب اسلامی ادامه نهضت ۲۵۰ ساله ائمه معصوم ماست که هر کدام با جهاد، سکوت، قیام و تحمل رنج و شکنجه خشتی روی خشت گذاشتند؛ انقلاب اسلامی محصول خون دل خوردن علما و مجاهدت پیروان این مکتب در طول دوران هزار ساله غیبت است.

نماینده عالی دولت در شمیرانات، این انقلاب را سرمایه‌ای ارزشمند و امانتی گران‌سنگ با افقی روشن دانست و گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، حرکتی که انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ شروع کرد، طی مراحلی که در بیانیه عظیم و شریف گام دوم اشاره شد، ان‌شاءالله مبتنی به تمدن نوین اسلامی خواهد شد، که – آن خود – طلیعه ظهور حضرت بقیه الله است.

ذاکریان خاطرنشان کرد: انقلاب و دهه فجر را نبایستی صرفاً در خصوص گستره جغرافیایی ایران زمین و ایرانیان ببینیم؛ این انقلاب آرزوی دیرینه‌ای‌ست که ائمه معصوم بشارت آن را داده بودند. انقلاب اسلامی هدیه و موهبتی‌ست که سالیان سال بزرگانی خون دل خوردند تا روزی در فضای حاکمیت اسلام تنفس کنند؛ حال اگر عظمت آن برای ما روشن نیست، به سبب حجابی‌ست که درگیر آن هستیم و باید از آن رها شویم. البته در این میان نقش مسئولان بیش از دیگر مردم است تا به کسب معرفت، و تلاش برای حفظ آن بپردازند.

فرماندار شمیرانات در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: طی این ۴۴ سال، دولت‌های متفاوتی را تجربه کرده‌ایم که علیرغم زحمات و خدماتی که ارائه دادند، یک اشکال راهبردی اساسی وجود داشت و آن این بود که روسای جمهور و متنفذین دولت به جای این‌که خود را در قامت قوه مجریه و در میدان اجرا تعریف کنند، بعد از چند سال با بدنه مردمی که پیدا می‌کردند و امکاناتی که دولت در اختیار ایشان قرار می‌داد به سمت تئوری‌پردازی و نظریه‌پردازی حرکت می‌کردند.

وی ادامه داد: این تئوری‌پردازان گاهاً حتی اگر نظراتشان با ولی‌ فقیه و امام جامعه هم مغایرت داشت، بر تئوری خود پافشاری می‌کردند. اگر مروری کنید و دولت سازندگی، دولت اصلاحات، دولت تحت عنوان عدالت و بعد دولت اعتدال را بنگرید، موارد متعددی را احصاء خواهید کرد که همان موارد، محل ضربه خوردن به دولت، مردم و حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی هستند.

فرماندار شمیرانات ابراز داشت: به فضل الهی، حال شخصی که در قامت رئیس دولت ایستاده است، صراحتاً اعلام می‌دارد گوش‌مان به زبان رهبری‌ست و آمده‌ایم تا باری از دوش رهبر معظم انقلاب برداریم. که ان‌شاءالله تا انتهای دولت و در دولت‌های بعد بر همین صراط و رویه بمانیم که این بزرگترین سرمایه قوای سه‌گانه است که مجری اوامر سیاست‌های نائب امام زمان باشند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم طی در سایه این تبعیت و سربازی برای ولایت، تاکنون در حوزه زیرساخت و خدمات، دستاوردهای ملموسی برای مردم داشته است؛ احیای چندین کارخانه بزرگ و قدیمی مانند ارج، آزمایش، نساجی مازندران و … بعد از سال‌ها بلاتکلیفی؛ خودکفایی دارویی و تولیدات گره‌گشای دیگر؛ و این‌ها در شرایط دشواری که دولت برسرکار آمد – یعنی مرداد سال گذشته – زمانی که رئیس جمهور با کابینه دولت قبل نشستند، برای پرداخت حقوق کارکنان دولت در همان ماه مشکل داشتند! اوراق مشارکت تا ۴ سال پیش‌فروش شده و صندوق ذخیره ارزی در ۶ ماه اول سال هزینه شده بود!

نماینده عالی دولت در شمیرانات با بیان این‌که البته امروز تورم، گرانی و دشواری‌های معیشت مردم زیبنده دولت و نظام و در شان مردم نیست؛ اظهار داشت: علیرغم تمامی اقدامات صورت گرفته و در حال انجام، به سبب مشکلات اقتصادی شرمنده مردم هستیم که برخی از آن‌ها شاید ناشی از ناهماهنگی‌ها در تیم اقتصادی دولت باشد کا با اهتمام دولت و مجلس قابل رفع است و تلاش بیش از پیش ما را می‌طلبد‌.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در شمیرانات، به توضیح پیگیری‌های صورت گرفته در راستای حل و فصل اهم مسائل و مشکلات این شهرستان پرداخت و گفت: با پیگیری و اهتمام تمام دستگاه‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ادارات کل و وزارت‌خانه‌ها در خصوص برطرف‌سازی محدودیت‌های ناشی از مصوبه شورای عالی امنیت ملی و ضابطه ۷۸۲ (حریم ۱۵۰ متری رودخانه جاجرود و سد لتیان) و شبکه فاضلاب اقدامات قابل توجهی شده و در راستای جلوگیری از رواج ساخت و سازهای غیرقانونی و رونق ساختمان‌سازی‌های قانونی، احداث تصفیه‌خانه‌های لازم، و ایجاد شبکه فاضلاب در برخی روستاها آغاز شد و بازبینی طرح هادی روستایی برای اصلاح اشکالات احتمالی در دست انجام است.

ذاکریان با اشاره به ضرورت ساماندهی راه‌های مواصلاتی شمیرانات خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز ترمیم برخی از مسیرها انجام و ترمیم راه‌های باقی‌مانده و حتی ایجاد جاده‌های جدید در دستور کار متولیان قرار گرفته است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شمیرانات با اشاره به بارش‌ گسترده و شدید برف طی روزهای اخیر بویژه در لواسانات و رودبارقصران، بیان داشت: پیگیری‌های مجموعه مدیریت بحران در این روزها به سبب کمبود امکانات و در دست بودن ادواتی فرسوده که بیش از ۳۰ سال در این جاده‌ها به کارگیری شده بودند، به وزارت‌خانه‌ها نیز رسید و معاونان مربوطه نیز حضور داشته و یا درگیر مسائل منطقه شده بودند.

وی ضمن پوزش از شهروندان روستایی به سبب مشکلات مقطعی نظیر انسداد مسیر، قطعی برق و اختلال در تردد در پی بارش برف نیمه اول بهمن ماه خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ادواتی جدید (کارکرده در مناطق دیگر) در منطقه مستقر شدند که امید است گره‌گشا باشند، اما پیگیری‌ها برای جبران کمبود امکانات و پیشگیری از اختلالات این‌چنینی ادامه دارد‌.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *