امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون اداره کل راهداری استان تهران:

رانندگان مقررات را رعایت کنند

ری – ابتکارآنلاین: معاون راهداری اداره کل راهداری استان تهران از برف روبی ۱۵هزار کیلومتر باند از محورهای استان طی چند روز گذشته توسط ۴۰۰ راهدار خبر داد.
کد خبر: 7002
زمان انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ بعد از ظهر -
41 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – عارف امرایی به خبرنگاران گفت: همزمان با آغاز بارش برف و باران طی روزهای گذشته و هفته گذشته ، نیروهای راهداری برای جلوگیری از ایجاد اختلال در جاده ها پای کار بودند.

وی یادآور شد: میزان بارش برف در روزهای گذشته در برخی نقاط به یک متر و ۳۰ سانتی متر رسید و این رقم در آبعلی ۶۰ سانتی متر، امامزاده هاشم ۸۰ سانتی متر و محور دماوند به سمت فیروزکوه تا ۵۰ سانتی متر نیز ثبت شد.

امرایی اظهار داشت: برای جلوگیری از مخاطرات و وقوع حوادث جاده ای به علت احتمال وقوع بهمن، روز های گذشته مسیر آزاد راه تهران- شمال و تهران – چالوس از سمت استان تهران و مسیر هراز از سمت استان مازندران بسته شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران خاطرنشان کرد: با مسدود شدن این مسیرهای ارتباطی به سمت شمال کشور، تمامی تردد ها به سمت مسیر فیروزکوه منتقل و حجم ترددها افزایش یافت و ساعات دشواری برای مدیریت راه ها سپری شد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای تردد ایمن و بدون حادثه در این محور و این زمان به کار گرفتیم، تاکید کرد: در این مدت بیش از هفت هزار تن شن و نمک برای یخ زدایی از ۱۵ هزار کیلومتر باند راه ارتباطی استان تهران استفاده شد.

امروز پنجشنبه هم جاده های مواصلاتی شمال و شمال شرق استان تهران با بارش شدید برف و باران همراه بوده است .

پیش از این نیز خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با توجه به اعلام سازمان هواشناسی از شهروندان خواست اصول ایمنی را در رانندگی رعایت کنند.

در این مدت بیش از هفت هزار تن شن و نمک برای یخ زدایی از ۱۵ هزار کیلومتر باند راه ارتباطی استان تهران استفاده شد.

وی از کاهش دمای ۳ الی ۷ درجه سانتیگراد طی روزهای ۱۹ ،۲۰، و ۲۱ بهمن ماه در تهران و یخبندان در ارتفاعات به ویژه نیمه شمالی استان خبر داد و از رانندگان خواست اصول ایمنی و مقررات رانندگی را به نحو احسن رعایت کنند.

محورهای ۲۱ استان بارش برف و باران گزارش شده است

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محورهای استان تهران اعم از شهریار- تهران و هراز (جنوب به شمال) محدوده های امامزاده هاشم و سه راهی چلاو خبر داد و اعلام کرد: در محورهای ۲۱ استان بارش برف و باران گزارش شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد برقی در توضیح شرایط جوی و ترافیکی محورهای امروز (پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه) از ترافیک سنگین در محور هراز مسیر(جنوب به شمال) محدوده های امامزاده هاشم و سه راهی چلاو خبر داد و اظهار کرد: تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) جریان دارد و محورهای شمالی دارای بارش برف و باران هستند.

وی درباره آخرین وضعیت ترافیکی سایر محورها نیز افزود: ترافیک سنگین در محور شهریار – تهران محدوده میدان معادن گزارش شده است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور بیان کرد: ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل محمدشهر تا کردان و ترافیک سنگین در آزادراه ساوه – تهران حدفاصل دهشاد تا فیروزبهرام جریان دارد.

وی درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌ها نیز توضیح داد: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، البرز، تهران، مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قزوین، زنجان، همدان، قم، لرستان، سمنان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، ایلام، گلستان، گیلان و کرمانشاه گزارش شده است.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *