امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

استان البرز ۲۰۸۹ تخت بیمارستانیِ دولتی دارد

البرز – ابتکارآنلاین: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: استان البرز ۲۰۸۹ تخت فعال بیمارستانی دارد که ضریب اشغال این تخت‌ها ۷۲ درصد است.
کد خبر: 7186
زمان انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ بعد از ظهر -
68 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – دکتر امیرعباس واعظی در تشریح مهمترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی البرز در یک سال و نیم اخیر، با اشاره به فعال بودن ۲۰۸۹ تخت بیمارستانی در بخش دولتی استان خاطرنشان کرد: ضریب اشغال تخت در البرز بیش از ۷۲ درصد است و با رشد جمعیت بالای استان نیاز است روند توسعه فضای درمانی و تخت بیمارستانی در استان تسریع یابد.

وی ادامه داد: در رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ دو از نظر شاخص دقت در بازدیدها (درصد تعداد کشف تخلفات منجر به اقدام قضایی یا انتظامی به تعداد بازدیدهای انجام شده) دانشگاه علوم پزشکی البرز توانست رتبه نخست کشوری را کسب نماید.

دکتر واعظی با بیان اینکه شاخص سزارین به میزان پنج درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است، تصریح کرد: شاخص خوشایند سازی فرایند زایمان طبیعی و ارتقا فرایند بی دردی زایمان در البرز با رشد همراه بوده است.

وی همچنین از افزایش آمار اهدای عضو در استان و همچنین نجات جان بیماران نیازمند به دریافت عضو خبر داد و افزود: شاخص سطح خدمات و دستیابی بیماران خاص و صعب العلاج به حمایت‌های درمانی نیز  در استان افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به ساختمان جدید دیالیز در مجتمع امام علی (ع)، افزایش دسترسی بیماران دیالیزی به خدمات دیالیز و افزایش تخت دیالیز در بخش خصوصی و دولتی را یکی دیگر از اقدامات ۱۸ ماهه اخیر برشمرد.

وی از ارتقاء دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات سلامت با کیفیت با هدف توانمندی کارکنان پرستاری  و ارتقاء دسترسی آحاد مردم به مراقبت‌های پرستاری ایمن و با کیفیت خبر داد و گفت: تعداد تخت فعال استان نسبت به ۱۸ ماه گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *