امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
استاندار کرمانشاه:

باید نمادهای “دفاع مقدس” در کرمانشاه را برجسته کنیم

کرمانشاه – ابتکارآنلاین: استاندار کرمانشاه برای توسعه گردشگری دفاع مقدس به مدیران استان ماموریت داد.
کد خبر: 7167
زمان انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ بعد از ظهر -
69 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – محمدطیب صحرایی، امروز(۲۵ بهمن) در نشست قرارگاه راهیان نور کرمانشاه، با بیان اینکه برآیند خدمات حوزه راهیان نور در استان کرمانشاه رضایت‌بخش نیست، گفت: اگرچه مجموعه استان تاکنون در حوزه راهیان‌نور تلاش‌های زیادی داشته‌اند، اما باید در این حوزه خیلی بهتر از اینها کار کنیم.

صحرایی با بیان اینکه در حوزه راهیان‌نور لازم است یک کار کارشناسی متراکم انجام شود، گفت: باید با طرح و برنامه و نتیجه مشخص در این زمینه کار کنیم تا بتوانیم ورود تاثیرگذار در حوزه راهیان نور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه به یک طرح جامع گردشگری دفاع مقدس نیاز دارد، از مدیران استان خواست اگر چنین طرحی وجود دارد آن را تکمیل کرده، وگرنه هرچه سریعتر و در یک بازه زمانی مشخص نسبت به تهیه آن در استان اقدام کنند.

صحرایی با بیان اینکه مبانی نظری باید یکی از اولویت‌های تهیه طرح جامع گردشگری دفاع مقدس استان باشد، گفت: باید در این طرح چند نماد بزرگ دفاع مقدسی استان را برجسته کنیم.

وی با بیان اینکه در تهیه طرح جامع گردشگری استان باید زیرساخت‌ها دیده شود، گفت: وقتی میهمانی وارد استان می‌شود باید محل اسکان او مشخص بوده و برای او برنامه داشته باشیم و حتی جزیی‌ترین اطلاعات را در مورد مسیرها، مکان اسکان و… داشته باشیم.

صحرایی تقویت محتوا را از دیگر اولویت‌های مهم تهیه طرح جامع گردشگری دفاع مقدس استان برشمرد و افزود: روایتگران دفاع مقدس باید محتوای غنی در اختیار داشته باشند و بعد از پنج دقیقه روایتگری دستشان خالی نشود.

وی افزود: یکی از مهمترین چالش‌هایی که در حوزه راهیان نور در کنار ضعیف بودن محتوا نمود زیادی دارد، دستپاچگی راویان در روایتگری است، یعنی یک روایتگر تلاش می‌کند در یک بازدید هزار نکته خوب را به خورد مخاطبش بدهد، غافل از اینکه گاه یک تصویرسازی درست می تواند تاثیری به مراتب بیشتر از بیان هزاران نکته در مخاطبش داشته باشد.

وی با بیان اینکه محتواهای دفاع مقدسی باید برای مخاطبان مختلف متفاوت باشد، گفت: آنچه برای پدران و مادران شهدا جذابیت دارد، با آنچه برای دانش‌آموز و دانشجو جذاب است، متفاوت است.

وی اشاره ای هم به برنامه محور کردن اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی داشت و ادامه داد: در اردوهای راهیان نور دانش آموزی همین که مثلا دانش آموزان دختر را با فرنگیس حیدرپور به عنوان نماد مقاومت زنان و یا پسران را با شهید جعفری به عنوان یک سردار پرافتخار آشنا کنیم، کافی است.

صحرایی تاکید کرد: باید شعار هر دانش‌آموز یک اردوی راهیان نور را مدنظر قرار داده و اینطور نباشد که دانش آموزی چند مرتبه به اردوی راهیان نور دانش آموزی رفته و دیگری اصلا نرفته باشد.

ضعیف بودن کرمانشاه در حوزه نمادسازی دفاع مقدس

وی اشاره ای هم به ضعیف بودن کرمانشاه در حوزه نمادسازی دفاع مقدسی داشت و گفت: نه فقط نمادهای کمی از دوران دفاع مقدس داریم، بلکه نمادهای موجود هم نیاز به بازسازی دارند.

صحرایی با بیان اینکه نیاز داریم در مورد گردشگری جنگ در استان قطب‌سازی کنیم، گفت: وقتی مرصاد و بازی دراز و دیگر صحنه‌های دفاع مقدسی استان در سطح کشور معرفی نمی‌شوند، چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم شاهد حضور پررنگ گردشگران در استان باشیم.

وی در ادامه اشاره ای هم به بیانات مقام معظم رهبری در مورد فرنگیس حیدرپور بانوی شاخص دوران دفاع مقدس استان کرمانشاه داشت و گفت: باید امثال فرنگیس حیدرپور و شهید جعفری و دیگر چهره های برجسته کرمانشاه را در ذهن ایرانیان ماندگار کنیم.

صحرایی با انتقاد از خالی بودن شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته -که از ۱۸ تا ۲۱ بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد- از هر نوع تبلیغ و تصویری از کرمانشاه، تاکید کرد: از مسئولین چنین کم‌کاری‌هایی پذیرفتنی نیست، اما از آنجایی که احتمالا  این کوتاهی به دلیل رفت و آمد مدیران پیشین و جدید میراث فرهنگی بوده چیزی نمی‌گویم، وگرنه باید با چنین کم کاری‌هایی برخورد شود.

باید نسخه راهیان نور استان در سال ۱۴۰۲ را تهیه کنیم

به گزارش ایسنا، نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه باید نسخه راهیان نور استان در سال ۱۴۰۲ را تهیه کنیم، از مدیران و مسئولان استان خواست در جلسه بعدی راهیان نور استان حتما وظایف هر نهادی را به طور مشخص تعیین کنند.

وی تاکید کرد: در این نسخه باید برنامه هر نهادی مشخص باشد. بعنوان مثال آموزش و پرورش موظف به شناسایی دانش‌آموزان شهید و معرفی آنها به سایر دانش‌آموزان شود تا اردوهای راهیان نور استان انسجام پیدا کند.

جلسات باید از حالت درد دل خارج شود

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تلاش می‌کنم جلسات تصمیم‌‎گیری استان را از حالت دردِ دل خارج کنم، گفت: درد دل کردن جلسات را از تصمیم گیری کاربردی در امور دور می‌کند و عملا به درد استان نمی‌خورد.

وی تاکید کرد: جلسات کاری استان باید برنامه مشخص داشته باشد تا بتوانیم بعدا مدیران را در مورد عملکردشان بازخواست کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *