امروز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳

۸۰۰ عکاس در پنجمین جشنواره ملی «عکس نور» مشارکت دارند

شیراز – ابتکارآنلاین: مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان کشور گفت: ۸۰۰ عکاس از سراسر کشور با ارسال ۴ هزار عکس در سه بخش ویژه در جشنواره ملی «عکس نور» شرکت کردند. نمایشگاه آثار برگزیده این عکاسان در شیراز دایر است.
کد خبر: 7164
زمان انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ قبل از ظهر -
90 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – کمال‌الدین شاهرخ روز سه شنبه در نشست خبری جشنواره دو سالانه عکس نور در شیراز، اظهار کرد: با شیوع و گسترش بیماری کرونا وقفه کوتاهی بین دوره چهارم و پنجم این جشنواره ایجاد شد ولی با برگزاری پنجمین دوره این جشنواره شاهد استقبال قابل توجهی از عکاسان سراسر کشور بودیم.

دبیر پنجمین جشنواره دو سالانه «عکس نور» ادامه داد: امسال موضوعی جدید برای این جشنواره در نظر گرفته شد و یک بخش این جشنواره پروژه محور و ویژه استان‌هایی بود که به صورت سفارشی عکاسی می‌کردند؛ در این بخش ۹۸۰ عکس در قالب ۸۲ مجموعه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

شاهرخ با بیان اینکه بخش آزاد برای سایر عکس‌ها شامل دو بخش مجموعه عکس و تک عکس، بخش دوم این جشنواره بود،گفت: در این بخش حدود ۸۰۰ عکس از ۷۰ عکاس و ۹۸۰ عکس در بخش تک عکس از طرف این عکاسان به دبیرخانه ارسال شد و ۵ نفر از اساتید عکاسی کشور کار داوری آثار را به عهد داشتند.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۲۴ مجموعه از مجموعه عکس‌های خانواده باشکوه ایرانی من و ۴۳ عکس به عنوان تک عکس با همین مضامین به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند و بخش سوم نیز بخش پویش مردمی بود که بیش از ۸۰۰ عکس در این بخش ارسال شد.

دبیر پنجمین جشنواره دو سالانه عکس نور به برگزاری کلاس‌ها و نشست‌های آموزشی با حضور اساتید عکاسی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره در کتابخانه ملی و مرکز اسناد فارس برپا است، مراسم اختتامیه این جشنواره هم از ساعت ۱۵ تا ۱۸ روز پنجشنبه ۲۷ بهمن از در شیراز برگزار می‌شود.

هنرمندان از ابزار هنر برای پ‍ُرکردن خلأ خانواده استفاده کنند

امیر جاهدی جانشین فرمانده سپاه فجر در امور اقشار بسیج نیز با بیان اینکه خلأ بسیاری در حوزه خانواده احساس می‌شود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب منویاتی در حوزه خانواده دارند که ضروری است هنرمندان از هنر خود در این زمینه استفاده کنند و ورود جدی‌تری به این حوزه داشته باشند.

جانشین فرمانده سپاه فجر در امور اقشار بسیج ادامه داد: امیدواریم این جشنواره نقطه عطفی برای خلق آثار بهتر و فاخرتر در عرصه‌های فرهنگی و هنری به ویژه در رشته عکاسی باشد و موجب ارتقای ساختار هنری شود.

مجید میکائیلی رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز اظهار کرد: ۳۰۰ شهید هنرمند از استان فارس و ۱۱۰ عکاس شهید از کشور تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

میکائیلی با بیان اینکه استان فارس امسال میزبان پنجمین جشنواره دوسالانه عکس نور با عنوان «خانواده ایرانی با شکوه من» است، گفت: امسال شهید مهدی اثنی‌عشری به عنوان شهید شاخص سال از سوی سازمان بسیج هنرمندان استان انتخاب شده است.

وی به بیان اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت:کادرسازی هنرمند متعهد در تراز انقلاب اسلامی، تلاش برای معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی، ایجاد ارتباط میان هنرمندان عکاس و حفظ انسجام میان هنرمندان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

میکائیلی عنوان کرد: این جشنواره طی ۴ روز با حضور ۱۰۰ عکاس برجسته کشور در شیراز برگزار می‌شود و ورک‌شاپ و کارگاه‌های آموزشی، اردوی عکاسی و برپایی نمایشگاه از آثار برگزیده از برنامه‌های این جشنواره به شمار می‌رود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، ترویج فرهنگ شهروندی و توسعه و پیشرفت شیراز در سطح بین‌الملل از جمله محورهای این جشنواره هستند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *