امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نارضایتی مردم بوئین‌زهرا از سایت پسماند «محمدآباد»

قزوین - ابتکارآنلاین: فرماندار بوئین‌زهرا گفت: شهرستان بوئین زهرا میزبان کل پسماند قزوین است و این میزبانی نارضایتی‌های زیادی را به همراه داشته و به همین دلیل امروز نیاز است به محیط زیست این شهرستان توجه ویژه صورت گیرد.
کد خبر: 7263
زمان انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵ بعد از ظهر -
60 بازدید

به گزارش خبرنگار  ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – محمد ادیب رامندی در جریان سفر سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی که امروز ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ برای افتتاح چند طرح در استان قزوین صورت گرفت، اظهار کرد: شهرستان بوئین زهرا ۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و به چهار بخش تقسیم شده است؛ این شهرستان ۱۳۰ روستا و ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد. شهرستان بوئین زهرا دارای دشت و کوهپایه است و در گذشته از منابع آبی خوبی برخوردار بود اما امروزه این شهرستان از لحاظ منابع آب زیرزمینی فقیر شده است.

وی بیان کرد: سد بالاخانلو آب شرب پنج شهر و ۳۰ روستا را تأمین می‌کند و این پروژه با پیشرفت خوبی همراه بوده و هم اکنون در حال تکمیل است.

این مسئول عنوان کرد: شهرستان بوئین زهرا میزبان کل پسماند قزوین است و این میزبانی نارضایتی‌های زیادی را به همراه داشته که امروز نیاز است به محیط زیست این شهرستان توجه ویژه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه دیگری از این شهرستان تصفیه روغن انجام می‌شود و بیش از ۵۰ واحد در این حوزه مشغول فعالیت هستند. در این شهرستان ۴۷۰ واحد صنعتی در چهار شهرک صنعتی فعالیت می‌کنند و در قسمت شرق بوئین زهرا نزدیک به اشتهارد از نظر زیست محیطی چالش‌های بسیاری وجود دارد.

ادیب رامندی گفت: شهرستان بوئین زهرا جزو شهرستان‌های خاص استان قزوین است و باید به محیط زیست این منطقه توجه شود تا از آسیب بیشتر به این منطقه جلوگیری شود.

تولیدکنندگان سردار جنگ اقتصادی هستند

در ادامه روح‌الله عباسپور، نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محیط زیست باید محترم شمرده شود و امروز در این زمینه مشکلات جدی در بوئین زهرا وجود دارد و باید به این موضوع اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، تولید کنندگان سردار این جنگ اقتصادی هستند و باید موضوع محیط زیست، تولید و صنعت مورد توجه قرار گیرد.

عباسپور گفت: در دولت فعلی در حوزه اقتصاد و اشتغال اتفاقات خوبی رقم خورده است و شاهد رشد ۶.۷ درصدی اقتصاد هستیم که نتایج این مصادیق نیز در این شهرستان مشهود است چراکه شاهد هستیم واحدهای صنعتی امروزه نیاز به نیروی انسانی دارند.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: اگر به حوزه اشتغال و تولید ثروت نگاه ویژه‌ای صورت گیرد مشکلات حوزه اشتغالزایی برطرف خواهد شد.

افتتاح یک طرح محیط زیستی در قزوین

در سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و  رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی به قزوین، از سایت پسماند محمد آباد و یک واحد تولیدی در زمینه سرکه، الکل اتانول و واحد پساب این شرکت خصوصی بازدید به عمل آمد و  خط تولید طرح تغلیظ پساب صنعتی این شرکت افتتاح شد.

پروژه طرح تغلیظ پساب صنعتی این شرکت نیز با ظرفیت تولید الکل به ظرفیت ۱۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز از بهمن ماه سال جاری فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *