امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

برگزیدگان رویداد فناورانه ثریا در پردیس معرفی شدند

پردیس – ابتکارآنلاین: نخستین رویداد فناورانه استان تهران با عنوان «تا ثریا»، با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان پردیس برگزار شد با معرفی برگزیدگان پایان یافت.
کد خبر: 7356
زمان انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵ بعد از ظهر -
52 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – نماینده بسیج در حوزه علم و فناوری استان تهران روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مراسم معرفی ۱۲ شرکت برگزیده در رویداد ثریا به خبرنگار ایرنا گفت: رویداد فناورانه و دانش بنیان ثریا برای اولین بار در سطح استان تهران برگزار شده است.

وحید حسن پور افزود: در پی اعلام فراخوان طی ۲ ماه گذشته در شرکتهای دانش بنیان یکصد شرکت اعلام آمادگی کردند و ۵۰ طرح برای رویداد ارائه که پس از داوری و ممیزی ۱۲ طرح انتخاب شد.

وی اظهار داشت: معاونت اقتصادی استانداری تهران، شرکت شهرک های صنعتی استان تهران، معاونت علمی و پژوهشی و معاونت اقشاری دانش پژوهی سپاه استان تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که پارک علمی و فناوری هم بخشی از حامیان بودند در این رویداد شرکت داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حدود ۳۰ درصد از ۵۰ طرح ارائه شده در موضوع مهندسی صنعت و سایر طرح ها در حوزه مهندسی کشاورزی، محصولات کشاورزی و خدماتی ارائه شدند و از بین ۱۲ طرح منتخب ۱۰ طرح در حوزه صنعت و ۲ طرح در حوزه کشاورزی هستند.

حسن پور با بیان اینکه رویداد ثریا با ۲ هدف کار خود را شروع کرده است، گفت: شرکت های دانش بنیان بتوانند طرح های تولیدات و بحث های تجاری سازی خود را در این رویداد به نحو احسن به نمایش بگذارند و سرمایه گذاران با حمایت مادی و معنوی روی طرح ها سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: برخی از شرکت ها محصولی را از طریق تحریم وارد می کنند که مشکل ساز هست و به همین خاطر شرکت های دانش بنیان و فناوران نیازها خود را برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران معرفی می کنند تا محصولات مورد نیاز توسط شرکت های دانش بنیان تولید کنند.

مدیرکل ترویج و توسعه خوشه های نو آوری پارک فناوری پردیس نیز در این باره گفت: از شرکت های فناور طرح ثریا حمایت می کنیم.

مجتبی جباری پور با اشاره به برگزاری رویداد ثریا در محل دانشگاه آزاد پردیس و در نزدیکی پارک فناوری پردیس اظهار داشت: برخی از این طرح ها در ادامه فرآیند تجاری سازی احتمالا تمایل به مستقر شدن در پارک و استفاده از مزایای پارک داشته باشند که در این زمینه از علاقمندان حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: این طرح ها در حوزه دانش بنیان هستند و در حوزه نیازهای صنعت ارائه شدند و برخی از شرکت های پارک فناوری پردیس هم در این رویداد حضور دارند و طرح های خود را ارائه کردند.

مدیر کل ترویج و توسعه خوشه های نو آوری پارک فناوری پردیس ادامه داد: سرمایه گذران مختلفی در این برنامه حضور دارند و بر روی طرح های ارائه شده سرمایه گذاری خواهد کرد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *