امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
دادستان ری:

حقوق شهروندی در خصوص ایثارگران با تمام جوانب محقق شود

ری – ابتکارآنلاین: دادستان عمومی و انقلاب ری گفت: تحقق حقوق شهروندی در حوزه ایثارگران باید با تمام جوانب و زیر مجموعه‌های آن انجام شود.
کد خبر: 7357
زمان انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ بعد از ظهر -
77 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمدمهدی رحیمی ظهر یکشنبه در نشست تخصصی بررسی حقوق ایثارگران با اشاره به ماده ۹۲ منشور حقوق شهروندی گفت: حق جامعه ایثارگران و خانواده‌های معظم آنان است که به طور خاص از تمهیدات ضروری برای توانمندسازی فردی و جمعی برای حضور و مشارکت مؤثر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برخوردار شوند، تحقق حقوق شهروندی در حوزه ایثارگران باید با تمام جوانب و زیر مجموعه‌های آن انجام شود و ممکن است شخصی در دوران دفاع مقدس دچار حادثه‌ای شده باشد و تابعیت ایران را ندارد اما وی مشمول این خدمات خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب ری افزود: قانون‌گذار با توجه به قانون آئین دادرسی کیفری حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی را تدوین کرده است، دولت‌ها باید به کسانی که با ایثار خود حماسه ساختند حقوقی را به صورت ویژه و خاص در نظر بگیرند.

وی گفت: در حوزه قوانین مربوط به ایثارگران خلاء‌هایی در خصوص وجود قوانین مختلف در حوزه ایثارگری داریم، که باید در این زمینه به یک قوانین واحد برسیم که این اهتمام باید در حوزه حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران با جدیدت دنبال شود، قوانین مربوط به ایثارگری نیازمند یک بازنگری است، و باید با توجه به تعاریف مختلف از ایثارگری و نیز نیازهای امروز خاندان معظم شهدا و جانبازان در این حوزه یک تجمیع، ابهام زدایی و ایجاد آگاهی برای ایثارگران در حوزه حقوق انجام شود.

این مقام قضائی گفت: ایثارگران باید از حقوق خود مطلع باشند و بدانند، طبق قانون محق دریافت خدمات خاص هستند و برخورداری از این حقوق، به عنوان یک حق مسلم و مطالبه است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *