امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری یادواره در ۱۵ شهرستان تهران

ری – ابتکارآنلاین: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران از برگزاری ۵هزار دیدار با والدین و همسران شهدا در سالروز بزرگداشت شهدا با مشارکت همه نهادها و دستگاه‌ها خبر داد و گفت:برگزاری ۱۵یادواره شهدا به صورت هماهنگ در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: 7381
زمان انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ بعد از ظهر -
45 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی و مشاوران فرمانداران شهرستان‌های استان تهران روز دوشنبه با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و بزرگداشت روز جانباز و همچنین روز بزرگداشت شهیدان اظهار کرد: یاد،نام و مرام امام(ره) و شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت و همه ایثارگرانی که در راه عزت و اقتدار کشور حماسه‌ها ساختند باید همیشه زنده نگه داشته شود و این امر نیازمند نگاه جدی و دغدغه‌مند همه مسئولان و مدیران کشور است.

وی با بیان اینکه کلام امام خمینی(ره) نشات گرفته از منابع الهی بود و همین امر سبب شد تا ایشان در دل همه ملت‌های آزاده جهان جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند، تصریح کرد:امام همیشه در برابر خانواده‌های شهدا قدردان بود و برای ایثارگران احترام خاصی قائل بودند و همین سیره نیز در دیدارهای مقام معظم رهبری با خاندان شهدا و ایثارگران مشهود است، بنابراین همه باید تلاش کنیم تا نام و یاد شهیدان همیشه در فضای عمومی جامعه پایدار بماند.

رضایی در ادامه با تشریح برنامه‌های گرامیداشت روز بزرگداشت شهیدان که همزمان با ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز آغاز و تا ۲۲اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل و روز بزرگداشت شهدا ادامه دارد، گفت:امسال ۵هزار دیدار با والدین و همسران شهدا و ایثارگران در شهرستان‌های استان تهران با مشارکت و بسیج امکانات دستگاه‌های اجرایی عملیاتی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه روز بزرگداشت مقام شهدا و جانبازان باید به‌عنوان یک روز خاص و ویژه به عموم مردم معرفی شود ادامه داد:به همین منظور فرمانداران در شهرستان‌های استان تهران از تمام ظرفیت‌های موجود برای برگزاری باشکوه این مناسبت و نیز شناساندن حماسه شهدا و جانبازان در عرصه‌های مختلف انقلاب تلاش کنند.

وی همچنین از برگزار یادواره بزرگداشت شهدا در تمام ۱۵شهرستان استان تهران به صورت هماهنگ خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم در خصوص برگزاری یادواره شهدا با مسئولان سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در خاتمه با قدردانی از حضور مشاوران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها در نشست هماهنگی برگزاری مراسم روز شهدا، خواستار تداوم برگزاری این نشست‌ها و اهتمام ویژه همه مدیران و فرمانداران در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران شد.

هم‌افزایی و نگاه ویژه به حوزه ایثار و شهادت

بهمن خطیبی مشاور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری تهران نیز در این نشست با قدردانی از اقدامات محوری مجموعه بنیاد در راستای برگزاری مراسم و مناسبت‌های مربوط به ایثارگران اظهار داشت:این نشست به‌منظور هماهنگی اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت روز جانباز و روز شهید تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی با هم‌افزایی و نگاه ویژه به حوزه ایثار و شهادت در حمایت از ایثارگران و پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی مرتبط اقدامات قابل توجهی را انجام دهند، بیان داشت:پرداختن به موضوع ایثار و شهادت نشان از اهمیت و حساسیت مسوولین بوده و در جهت رفع مشکلات این حوزه مسایل در شورای استانی و کشوری رسیدگی شده تا بتوان خدمات بهتری به جامعه هدف ارایه کرد.

مشاور امور استاندار تهران در امور ایثارگران افزود: یادواره‌های شهدا در سطح کشور لازم است با محتوای بیشتر و جوان پسند برگزار شود و حلقه‌های مفقوده جدی گرفته شده و همه دستگاه‌های مرتبط به آن توجه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ایران نماد یافت و حرکت‌هایی جهت ممانعت از گسترش آن صورت گرفت اما با رشادت‌های سردار شهید سلیمانی و حرکت‌هایی که در کشورهای سوریه، عراق و کشورهای همجوار انجام داد، توطیه دشمن شکسته شد و این نشانگر اینست که فرهنگ ایثار و شهادت در منطقه جاری و ساری است و نیاز دارد پررنگ‌تر دیده شود.

در پایان نیز مسئولان ایثارگران دستگاه‌های اجرایی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و جمعبندی‌های لازم در خصوص برگزاری مراسم مربوط به روز بزرگداشت شهدا انجام شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *