امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعداد افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در شمیرانات

شمیرانات – ابتکارآنلاین: یازده هزار و ۳۷۵ پرونده مربوط به حوزه توانبخشی در شهرستان شمیرانات وجود دارد.
کد خبر: 7390
زمان انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ بعد از ظهر -
73 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – رادیوهمدلی در برنامه بر مدار نیکی با محمدرضا دانش آذر معاونت توانبخشی بهزیستی شهرستان شمیرانات درباره تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان گفتگو کرد

سوال: در شهرستان شمیرانات شما چند تا پرونده از معلولین و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی دارید و در قبال این‌ها به چه شکل کار‌های خداپسندانه در مجموعه شما در حال انجام است؟

دانش آذر: یازده هزار و ۳۷۵ پرونده مربوط به حوزه توانبخشی شهرستان شمیرانات است.

سوال: مرکز شما چقدر با خیرین در ارتباط است؟

دانش آذر: سازمان بهزیستی به طور اخص واحدی دارد به نام واحد‌های مشارکت‌های مردمی که این واحد مشارکت‌های مردمی به صورت متمرکز روی پاسخگویی و جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین متمرکز شده و کل فرآیند جلب و جذب سازمان بهزیستی از طریق حوزه مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود.

سوال: در بحث اشتغال و کارآفرینی و همچنین در بحث تهیه تجهیزات توانبخشی به خصوص برای گروه نابینایان تجهیزاتی از قبیل رایانه، لپ تاپ یا دستگاه‌های ضبط صدا و یا دستگاه‌های برجسته نگار این‌ها جزو تجهیزات توانبخشی است که مورد استفاده افراد نابینا است، با توجه به هزینه بر بودن تهیه این تجهیزات خیلی جا‌ها نه خانواده‌ها و خود افراد نابینا توان تهیه اش را دارند و نه تهیه اش از عهده سازمان بهزیستی برمی آید. می‌خواهم ببینم شما با خیرین گفتگو می‌کنید که وارد این حوزه‌ها شوند و مثلا یک خیری که از دستش برمی آید یک نابینا یا یک معلول را سرکار بگذارد و برایش کار ایجاد کند یا چنین تجهیزات توانبخشی را برایش تهیه کند.

دانش آذر: با توجه به این که این عزیزان آگاهی شاید نداشته باشند که الان در حال حاضر مثال می‌زنم ما در کدام حوزه بیشتر نیاز به همفکری و همدلی و کمک‌های این عزیزان داریم، حوزه مشارکت‌ها اعلام نیاز از ما می‌گیرد و با این عزیزان به نشست‌ها و هم اندیشی‌هایی در سطح شهرستانی و استانی و کشوری با این عزیزان برگزار می‌شود و در نهایت این عزیزان آگاه می‌شوند نسبت به این که به کدام حوزه الان نیاز داریم که ما خدمات رسانی شود.

سوال: آن اصلاح فرهنگ انجام کار‌های خیریه را دارید انجام می‌دهید که ما نیازهایمان صرفا یک سری موارد محدودی که الان عمومیت جامعه قبولش دارند نیست. درست است؟

دانش آذر: بله ما یک سری مناسبت‌ها داریم که دقیقا در این مناسبت‌ها ورود پیدا می مثلا ما جشن‌ها و مناسبت‌هایی داریم که از طریق آن جشن‌ها و مناسبت‌ها حوزه مشارکت‌ها این عزیزان خیر را دعوت می‌کند در این مناسبت‌ها و اعلام نیازهایش را و نیازسنجی هایش را به این عزیزان می‌گوید و آن‌ها آگاه می‌کند و به آن‌ها اشراف می‌دهد نسبت به این که الان نیاز است در کدام فضا فعالیت شود کما این که ما در بحث کرونا درتمام سطوح از سطوح مدیریت کشوری گرفته، استان‌ها گرفته کل خیرین را سوق دادیم به سمتی که نیاز‌های این فضا را مدیریت کنند. ما کمترین آسیب را از نظر آمارسنجی در بحث سرا‌های سالمندان و معلولینمان در حوزه کرونا داشتیم و این قطعا شما بدانید بدون کمک، بدون همدلی و بدون همفکری حوزه‌های خیریه و مردمی نبوده، بحث مدیریت خیرینمان از طریق سازمان بهزیستی کلاسه شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *