امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره محیط‌ زیست دماوند:

شکارچی غیرمجاز و عامل حمله به محیط‌بان دماوند به حبس محکوم شد

دماوند – ابتکارآنلاین: رئیس اداره محیط‌ زیست دماوند از محکومیت و حبس یک و نیم ساله برای شکارچی غیر مجاز قوچ وحشی و حمله به محیط بان در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: 7468
زمان انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ قبل از ظهر -
58 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – نقی میرزا کریمی در خصوص حکم صادر شده برای شکارچی غیر مجاز قوچ وحشی و عامل حمله به محیط بان دماوندی اظهار داشت: در شهریور ماه امسال محیط‌بانان یگان حفاظت اداره حفاظت از محیط زیست در حین گشت و کنترل، به یک مورد تیراندازی به سوی قوچ وحشی در حاشیه جاده برخورد می‌کند.

میرزا کریمی افزود: این محیط بان در راستای وظایف ضابطین دادگستری در مواجهه با جرایم مشهود جهت برخورد قانونی و دستگیری متخلفین اقدام می‌کند.

وی بیان داشت: متخلفین به محض صدور فرمان ایست مأمورین با یک دستگاه خودرو شخصی به سمت محیط بان حمله‌ور شده و به سوی یکی از شهرستان‌های همجوار متواری می‌شوند که نهایتاٌ با هماهنگی‌های قضائی و انتظامی دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست دماوند عنوان داشت: پس از تعقیب کیفری و طی فرآیند دادرسی در دادسرا و دادگاه دماوند این شکارچی غیرمجاز به اتهام‌های متعدد نهایتاٌ با حکم به یکسال حبس بابت ارتکاب شکار غیرمجاز و شش ماه حبس بابت تمرد نسبت به مأمورین حین انجام وظیفه محکوم شد و مبلغ ۲۵ میلیون تومان نیز بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست واریز کرد.

میرزا کریمی در پایان از عوامل انتظامی و قاطعیت دستگاه قضائی شهرستان قدردانی کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *