امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار زنجان:

لازمه اجرای درست اطلس سرمایه گذاری زنجان بهره گیری از داده‌های مکانی است

زنجان - ابتکارآنلاین: استاندار زنجان گفت: لازمه اجرای درست و اصولی برنامه‌های مربوط به اطلس سرمایه گذاری استان، بهره گیری از پایگاه اطلاعات مکانی و فراهم شدن زیرساخت آن است.
کد خبر: 7473
زمان انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ قبل از ظهر -
74 بازدید

به گزارش خبرنگار  ابتکارآنلاین – محسن افشارچی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه تسهیلگری و کارگشایی از اصلیترین اهداف اجرای برنامه ها در بخش های مختلف است، افزود: چرخ انجام کارها باید روان و آسان به گردش درآید و به همین منظور باید برای آنها برنامه داشت و زیرساختهای اجرای آنها را فراهم کرد.

وی یکی از این برنامه ها را اطلس سرمایه گذاری استان بیان کرد و یادآور شد: برای اجرای این برنامه، زیرساخت لازم، پایگاه اطلاعات مکانی است که مکانهای تاسیسات و حرایم مختلف مربوط به دستگاه های مختلف را در داخل خود دارد.

استاندار زنجان اظهار کرد: آنچه در این زیرساخت مد نظر است و احساس نیاز می شود مشخص شدن موارد کاربردی آن است تا به کارآمدی سیستم بیشتر منجر شود.

افشارچی با تاکید بر اهمیت داده ها در دنیای امروز، تصریح کرد: در حال حاضر حجم و فراوانی داده ها زیاد شده و قدرت پردازش آنها افزایش و هزینه ها کاهش یافته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه داده های بسیاری در اختیار داریم ولی نمی توانیم از آنها استاده کنیم، تاکید کرد: فضای مجازی باید امکان زندگی راحت تری را فراهم کند به همین منظور باید داده ها را در کنار هم قرار دهیم و با پردازش آنها راه های زندگی سهلتری را پیدا کنیم.

افشارچی تاکید کرد: اگر مجموعه ای از داده ها را کنار هم قرار دهیم به نگاه بالادستی دقیقتری می رسیم که می تواند در بسیاری از موارد راهگشا و تسهیلگر باشد.

وی افزود: داده های دستگاه ها ارزشمندترین دارایی آنها است که اگر کنار هم قرار گیرند ارزش آنها چند صد برابر می‌شود.

(منبع: ایرنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *