امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رییس خانه احزاب:

سطح تعامل دولت سیزدهم با احزاب گسترده شده است

بندرعباس – ابتکارآنلاین: رییس خانه احزاب گفت: ارتباط احزاب و خانه احزاب با وزارت کشور به عنوان پل ارتباطی با دولت سیزدهم گسترده است و در حوزه های مختلفی در حال تعامل با یکدیگر هستند.
کد خبر: 7510
زمان انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ قبل از ظهر -
81 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – منوچهر متکی افزود:حضور وزیر کشور در آخرین همایش خانه احزاب اثبات کننده یک طراحی جدید در تعامل احزاب و دولت است که در گام های بعدی این ارتباط باید به سایر دستگاه ها تسری یابد.

وی برنامه ریزی برای برگزاری نشست بررسی مسائل اقتصادی با دعوت از وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی را دستور کار جاری خانه احزاب معرفی کرد.

به گفته متکی رایزنی هایی نیز برای حضور احزاب در جلسات کمیسیون های مجلس برای بررسی لوایح سیاسی و اجتماعی انجام شده است.

رییس خانه احزاب همکاری برای تدوین و تصویب آیین نامه تجمعات قانونی را یکی دیگر از زمینه های تعامل با لایه های مختلف حاکمیتی دانست و اضافه کرد: تصویب و ابلاغ دستورالعمل تجمعات می تواند به تفکیک اغتشاش از اعتراض کمک کند.

متکی تاکید کرد: نقش و جایگاه احزاب باید هم در حوزه نظری و هم در حوزه ماموریت ها بازتعریف شود تا بتوانند جایگاه خود را بازیابی و تقویت کنند.

وزیر اسبق امورخارجه خاطرنشان کرد: علاوه بر ضعف های کنونی که در ارتباط احزاب با مردم و احزاب با حاکمیت دیده می شود، می توان گفت در مواردی، احزاب خودشان نیز خودباوری لازم را ندارند که تمامd این موارد در بازتعریف اشاره شده باید مورد واکاوی و آسیب شناسی قرار گیرد.

این فعال سیاسی در عین حال یادآور شد: خانه احزاب ایران تنها ساختاری است که احزاب با گرایش های سیاسی مختلف اصولگرا ، اصلاح طلب و مستقل یا اعتدال گرا ، با هم و کنار هم در آن جمع می شوند که این شکل از فعالیت حزبی در دنیا نمونه ای ندارد و منحصر بفرد است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *