امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشف ترافل قاچاق در مینودشت

گرگان - ابتکارآنلاین: فرمانده انتظامی مینودشت از کشف ترافل قاچاق در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: 7568
زمان انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶ بعد از ظهر -
59 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سرهنگ علی اکبر بای گفت: بدنبال کسب خبری مبنی بر حمل و نگهداری ترافل قاچاق در یک خودرو در سطح شهر مینودشت، موضوع در دستور کار ماموران یگان امداد شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی به محل اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در بازرسی از خودرو مذکور مقدار یک کیلو و ۶۳۰ گرم قارچ ترافل قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی مینودشت گفت: در این عملیات یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

قارچ ترافل که در زبان محلی به نام دُنبَلان مشهور است، نوعی قارچ خوراکی بسیار گران‌قیمت و کمیاب است که در بخشی از جنگل‌های هیرکانی استان گلستان به صورت خودرو می‌روید.

قیمت بالای خرید این گونه قارچ و خریداران خارجی موجب برداشت بی رویه و غیر اصولی قارچ ترافل شده است.

قاچاق چیان و دلالان فروش این قارچ‌ها را در مناطق روستایی و به صورت چراغ خاموش از برخی افراد می‌خریدند و سپس از طریق زمینی و همچنین در مقطعی به صورت هوایی از کشور خارج می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان در سال ۹۹ با تهیه مستندی در این باره پرده از این اقدامات برداشت و زوایای مختلف این اقدام که مهمترین آن آسیب فراوان به ریشه درختان هیرکانی بود پخش کرد.

پس از پخش این مستند در ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ و طی نامه معاون حقوقی رییس جمهور وقت برداشت و خروج این نوع قارچ از تمامی مبادی کشور ممنوع اعلام شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *