امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
استاندار گیلان تأکید کرد؛

لزوم تحقیق و پژوهش دانشجویان برای حل مسائل تهدیدکننده گیلان

رشت – ابتکارآنلاین: استاندار گیلان خواستار پژوهش و تحقیق دانشجویان در زمینه مسائل تهدیدکننده این استان شد و گفت: پژوهش میزان بروز خطا را کاهش داده و راه درست را مشخص می کند.
کد خبر: 7608
زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ بعد از ظهر -
56 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در آئین افتتاحیه سومین دوره رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی استان گیلان اظهار کرد: بسترسازی برای بهره گیری از اندیشه‌های دانشجویان و نخبگان آموزشی در دانشگاه‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت نخبگان در حل و بررسی امورات مختلف افزود: خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی جوانان و دانشجویان باید به کمک توسعه گیلان بیاید.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه تحقیق و پژوهش در توسعه کشور، بیان کرد: دانشجویان نسبت مسائل روز جامعه و توسعه کشور نگاه پژوهشی و مسئله محور داشته باشند.

عباسی با تاکید بر تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات حوزه تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها، اضافه کرد: حتی یک ریال از بودجه پژوهشی نباید برای کارهای دیگر هزینه شود و تمام و کمال باید در اختیار تحقیق و پژوهش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان نسبت به حل مسائل تهدیدی گیلان تحقیق و پژوهش کنند، افزود: موضوعات تهدیدی در گیلان اعم از پیری جمعیت و معضلات زیست محیطی و نیاز به انجام کارهای پژوهشی در این بخش‌ها وجود دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه پژوهش موجب کاهش ضریب خطا، طی کردن راه صحیح و رسیدن به هدف درست می‌شود، گفت: با کارهای پژوهشی و تکیه بر دانش بنیان می‌توان از پس ابرچالش ها برآمد.

عباسی با بیان اینکه کارهای پژوهشی در کشور همیشه توفیق آمیز بوده است، اضافه کرد: ما برای تسهیل در کارها نیاز به فعالیت‌های پژوهشی داریم از این‌رو دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باید به این مهم توجه کنند.

وی با اشاره به اثرگذاری جامعه دانشگاهی در سرنوشت کشور، افزود: خلاصه کردن دانشجویان در فضای درس و کلاس یک اجحاف بزرگ در حق علم و دانش و توسعه مندی جامعه است.

استاندار گیلان با اشاره به نقش سودمندی دانشجویان در جامعه، بیان کرد: دانشجو باید جستجو، اندیشه و تولید کند و با تحقیق و مطالعه مطالبی را به دست آورد که برای جامعه و زندگی او مفید و اثرگذار باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت نسل چهارم و کارآفرینی تغییر رویه دهند، گفت: نگاه کارآفرینی در دانشگاه‌ها موجب تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها و بروز خلاقیت دانشجویان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرصت گفتمان، خلاقیت و ایده پردازی برای دانشجویان فراهم شود، اضافه کرد: شکوفایی استعدادهای دانشجویان و نسل جوان در فرصت سازی و اعتماد به آنها تحقق می‌یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقد و مطالبه گری دانشجویان باید منصفانه و در چارچوب باشد، گفت: برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و مطالبه گری در دانشگاه‌ها در راستای اصلاح امور استمرار داشته باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *