امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تربت‌حیدریه به قطب علوم مهندسی در خراسان رضوی تبدیل می‌شود

تربت‌حیدریه – ابتکارآنلاین: رییس دانشگاه تربت‌حیدریه با اشاره به اهمیت ششمین کنفرانس ملی کاربرد فناورهای نوین در علوم مهندسی به میزبانی این دانشگاه گفت: دانشگاه تربت‌حیدریه به قطب علوم مهندسی در خراسان رضوی تبدیل خواهد شد.
کد خبر: 7687
زمان انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱ بعد از ظهر -
60 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – دکتر عباس خاشعی‌سیوکی روز سه‌شنبه در آیین آغاز به کار ششمین کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی فزود: مهمترین هدف و دستاورد نهایی از برپایی چنین کنفرانسی، ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین در دانشگاه تربت حیدریه است.

وی بیان کرد: اکنون گروه‌های آموزشی مهندسی شامل عمران، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و برق در دانشگاه تربت حیدریه فعال است و بنا داریم برای تکمیل این زنجیره علمی، چند رشته مهندسی دیگر را به رشته‌های علمی دانشگاه تربت حیدریه بیافزایم.

رییس دانشگاه تربت حیدریه تصریح کرد: همه این موفقیت‌ها مرهون حضور تیم علمی از ورزیده‌ترین استادان دانشگاه و همچنین اعضای بنیاد خیران حامی دانشگاه است که در راستای گسترش کمی و کیفی این محیط علمی تاکنون از هیچ کوششی دریغ نورزیده‌اند.

وی گفت: ششمین کنفرانس ملی کاربرد فناوریهای نوین در علوم مهندسی با هدف فراهم کردن زمینه مناسب برای کنکاش، تبادل افکار، اندیشه‌های محققان، استادان مدیران، کارشناسان و خبرگان علمی و صنعتی برای شناخت اصولی و گسترده متقابل صنعت و دانشگاه، برگزار شده‌ است.

وی محورهای همایش مزبور راشامل را انرژی، خودرو، رباتیک، فناوری اطلاعات، مهندسی در رشته‌های برق، صنایع، کامپیوتر، مکانیک، هوافضا، نانوتکنولوژی، آب، ژنتیک،معماری و شهرسازی، هوش مصنوعی، طبیعت و کشاورزی عنوان کرد.

شایان ذکر است: از مجموع ۱۳۰ مقاله رسیده به دبیرخانه، صد مقاله پذیرفته شد که از این تعداد ۳۰ مقاله به صورت سخنرانی در قالب ۶ میزگرد و بقیه و در قالب پوستر ارایه می‌شود.

ششمین کنفرانس ملی کاربرد فناوری‌های نوین در علوم مهندسی صبح امروز در تربت حیدریه آغاز شد و تا فردا، چهارشنبه ادامه دارد.

در دانشگاه تربت‌حیدریه اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو که ۶۰ درصدشان خانم هستند در ۳۰ رشته مشغول تحصیل می‌باشند که شامل ۲۲ رشته کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و ۱۱ رشته کارشناسی ارشد است.

۱۵۰ نفر از این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل می‌باشند.

در این دانشگاه گروه‌های آموزشی تولیدات گیاهی شامل اقتصاد کشاورزی، مرتع و آبخیزداری، گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی، گروه‌های آموزشی مهندسی شامل عمران، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و برق و همچنین گروه علوم انسانی شامل باستان شناسی و علوم سیاسی فعال هستند.

تعداد استادان این دانشگاه شامل ۲۱۰ نفر استاد مدعو و ۴۰ نفر استاد ثابت است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *