امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴۲ کودک خیابانی و کار در شهرستان پاکدشت ساماندهی شدند

پاکدشت – ابتکارآنلاین: رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت از شناسایی، جذب، پذیرش، ساماندهی و توانمندسازی ۴۲ کودک خیابانی توسط بهزیستی این شهرستان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: 7677
زمان انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ بعد از ظهر -
49 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – نادره افشارها روز سه شنبه در جلسه ساماندهی کودکان کار و خیابانی شهرستان پاکدشت اظهار داشت: این کودکان در خانه‌های آموزشی و حمایتی پذیرش شده و آموزش‌های متناسب با شرایط کودکان از جمله مشاوره‌های روانشناختی، خودمراقبتی، آشنایی با انواع آسیب‌های احتمالی و سوء استفاده‌های متعدد برای آنها ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در این شهرستان بیش از ۱۲ دستگاه اجرایی متولی ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابانی کمک حال بهزیستی هستند که با همکاری و همیاری این متولیان اقدامات خوب و قابل قبولی در رفع و یا کاهش آسیب‌های اجتماعی به این افراد ارائه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: طبق تعاریف هر کودک زیر ۱۸ سال که در خیابان‌ها شغل‌های کاذب داشته و از این طریق خود و خانواده را حمایت کند کودک کار و خیابانی نامیده می‌شود.

افشارها اضافه کرد: ساماندهی و توانمندسازی کودک و خانواده، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وارده بر کودکان در خیابان، فراهم کردن شرایط ادامه تحصیل کودکان، کاهش میزان حضور کودکان در خیابان و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان از جمله برنامه‌ها و اهدافی هستند که از سوی بهزیستی با جدیت تمام تا دست یافتن به اهداف مورد نظر پیگیری می‌شود.

وی افزود: گشت‌های سیار بهزیستی با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی و با دستور مقام قضایی توسط همکاران اورژانس اجتماعی برای ساماندهی منتقل شدند.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *