امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نخاله‌های ساختمانی مهمترین معضل محیط زیستی شهرستان بهارستان است

بهارستان – ابتکارآنلاین: رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: مدیریت نکردن اصولی پسماندهای صنعتی و خانگی به ویژه نخاله‌های ساختمانی از مهمترین معضلات شهرستان بوده که نیازمند توجه و همکاری تمام ارگان ها و مسئولان مربوطه برای رفع این مشکلات است.
کد خبر: 7699
زمان انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ قبل از ظهر -
37 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد علی جودکی در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان سرعت بخشیدن در رسیدگی به پرونده های حقوقی مرتبط با جرائم محیط زیست را خواستار شد.

وی با تاکید بر نقش تعامل و همکاری هر ۲ دستگاه در بهبود وضعیت محیط زیست شهرستان بهارستان، اظهار داشت: ادامه روند اینگونه فعالیتها، تهدیدی علیه محیط زیست و سلامت عموم مردم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی اشخاص و یا واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی که به صورت غیر اصولی و بدون در نظر گرفتن هرگونه اقدامات کنترلی فعال بوده و موجبات آلودگی آب و خاک و هوا را فراهم آورده، پاسخگوی اخطاریه های ابلاغی از سوی این اداره نیستند و در مهلت اعطایی، اقدام اصلاحی از سوی ایشان صورت نمی گیرد، بنابراین پرونده حقوقی ایشان به مراجع قضایی ارجاع می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان نیز در این دیدار پس از شنیدن گزارش مسائل مربوط به محیط زیست شهرستان، در خصوص تسریع در رسیدگی به پرونده های حقوقی قول همکاری داد.

محمد احمدی اظهار داشت: تخلیه نخاله های ساختمانی و مدیریت نکردن پسماند مسلما از جمله مواردی است که با ایجاد آلودگی های بصری و محیط زیستی سلامت شهروندان را به خطر انداخته است که بهبود وضعیت موجود باید در دستورکار تمام ارگان های مربوطه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، مقرر شد در جلسه آتی کارگروه مدیریت پسماند شهرستان که آخرین جلسه سال جاری خواهد بود، ضمن بررسی عملکرد هر یک از اعضا و میزان تحقق مصوبات پیشین کارگروه، گزارشی در خصوص وضعیت فعلی و اقدمات صورت گرفته را به دادستانی شهرستان ارجاع کند.

شهرستان بهارستان با بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *