امروز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳
معاون فرمانداری قصرشیرین:

کنترل و نظارت بهداشتی ویژه نوروز در قصرشیرین تشدید می‌شود

قصرشیرین- ابتکارآنلاین: معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار قصرشیرین بر تشدید کنترل، نظارت و بازرسی بر واحدهای بهداشتی عرضه و توزیع گوشت و فرآورده های لبنی، مرغ و ماهی، نانوایی ها و تهیه مواد غذایی در روزهای پایانی سال و در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان تاکید کرد.
کد خبر: 7731
زمان انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ بعد از ظهر -
79 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – «حجت خدرویسی» روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت قصرشیرین، افزود: گشت های مشترک توسط بهداشت و درمان و همراه با صنعت، معدن و تجارت باید نظارت های مستمر و بهداشتی را بازار و واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی در دستور کار قرار دهند.

وی هدف از اجرای این طرح و بازدیدهای صورت گرفته را ارتقای سلامت غذایی شهروندان بیان کرد و اظهار کرد: ادارات عضو کارگروه سلامت باید با جدیت وظایف نظارتی خود را دنبال کرده و با خاطیان سلامت غذایی جامعه به صورت قانونی برخورد کنند.

وی در ادامه از استقرار پزشکان متخصص در بخش های زنان، داخلی، رادیولوژی و سونوگرافی، اطفال، جراحی، بیهوشی در بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرستان قصرشیرین خبرداد و گفت: با این اقدام بیماران از مراجعه به مرکز استان و یا شهرستان های همجوار در زمینه این تخصص ها بی نیاز شده و متحمل صرف هزینه و وقت زیاد و انواع مخاطرات جانی به لحاظ بُعد مسافت نمی شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز گفت: علاوه بر استقرار پزشکان متخصص ۱۱ نفر پزشک عمومی در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) و دیگر مراکز درمانی این شهرستان نیز به بیماران خدمات لازم را ارائه می کنند.

دکتر «عمران آزادی» افزود: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروز و شروع مباه مبارک رمضان، برنامه ریزی لازم برای آمادگی کامل مجموعه سلامت شهرستان با همکاری ادارات شهرستان در ارائه خدمت به مردم انجام شده است.

وی از تشدید نظارت های بهداشتی و آمادگی کامل بیمارستان و مراکز و پایگاه های مراقبت مرزی خبرداد و طرح نظارت بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان تا ۱۶ اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

هر روز بیش از پنج هزار نفر نیز در مرزهای مذکور فعالیت اقتصادی دارند و روزانه شمار زیادی زایر و مسافر و خودروهای ترانزیتی و همچنین اتباع کشور عراق، از مرزهای شهرستان در حال تردد به داخل و خارج از کشورند از این رو، نیاز است پزشکان متخصص در تمامی ایام ماه در بیمارستان فعالیت کنند و پاسخگوی بیماران و مراجعه کنندگان باشند.

شهرستان قصرشیرین علاوه بر ۲ درمانگاه شماره یک و ۲ شهری، دارای یک مرکز فوریت های پزشکی و یک بیمارستان است که سال ۷۶ ساخته شده و بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR در آن مستقر است.

ظرفیت بیمارستان اکنون ۳۲ تختخواب است و دارای چهار بخش داخلی، اطفال، بیهوشی و جراحی است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *