امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون استاندار:

تنها ۴۰ درصد از ظرفیت نیروگاه‌های کوچک مقیاس تهران در مدار قرار دارد

ری – ابتکارآنلاین: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: هم اکنون بیش از ۲۵۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های برق کوچک مقیاس در این استان موجود است که متاسفانه کمتر از ۱۰۰ مگاوات (۴۰ درصد) از این مقدار در مدار قرار دارد.
کد خبر: 7757
زمان انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵ بعد از ظهر -
39 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد علی مهری در جلسه کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری با اشاره به پیگیری جهت رفع مشکلات نیروگاه‌های برق کوچک مقیاس بر لزوم رفع مشکلات نیروگاه‌های برق کوچک مقیاس این استان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: باید در زمینه تامین برق استان تهران از حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های کوچک مقیاس استفاده شود تا در فصل تابستان با مشکل قطعی برق مواجه نشویم.

این مسئول خاطرنشان کرد: پرداخت معوقات این نیروگاه‌ها باید در اولویت وزارت نیرو قرار داشته باشد و برای انجام این امر تهاتر بدهی‌های نیروگاه‌های کوچک مقیاس در مرحله اول پیگیری شود.

علی مهری ادامه داد: در صورتی که مشکلات این حوزه برطرف شود می‌توان طی کمتر از یک سال به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در استان تهران رسید که این مقدار، بخش اعظمی از مشکلات برق استان تهران را برطرف خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: فروش دوجانبه و تامین همزمان برق و گرمایش برای شهرک‌های صنعتی، شهرک‌های جدید و واحدهای گلخانه‌ای استان اهمیت دارد، از این رو مدل‌های تامین برق دوجانبه در دستور کار استانداری تهران قرار دارد.

وی همچنین در مورد رفع مشکلات پیست اسکی شمشک و بحث پیرامون توسعه این پیست، از انجام بازدید میدانی و برگزاری جلسه رفع مشکلات پیست با حضور مدیران کل استان طی هفته آینده در شهر شمشک خبر داد.

به گزارش ایرنا، تولید مقیاس کوچک یا تولید پراکنده، تأمین انرژی برق با استفاده از مولدهای تولید برق با ظرفیت حداکثر ۲۵ مگاوات است که قابلیت نصب در محل‏‌های مصرف و یا اتصال به شبکه توزیع با قابلیت کارکرد دائم به‌منظور تأمین انرژی برق را دارد و از لحاظ مشخصه‌های زیست‌محیطی بهره‌برداری از آنها در مراکز مختلف میسر است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *