امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه قلعه نو شهرری :

امروز یکی دغدغه های مردم گرانی های افسار گسیخته است

ری – ابتکارآنلاین: امام جمعه قلعه نو شهرری گفت: مردم ما روحیه خدمتگزاری را از دولت دیده اند وانتظار دارند که بازار را کنترل کرده و دشمنان را ناکام بگذارند.
کد خبر: 7786
زمان انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ بعد از ظهر -
36 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه به دوری از گناه و توجه به واجبات گفت: گاهی یک پرسش اساسی مخصوصا از سوی جوانان زیاد مطرح می شود که چرا ایران با غرب و آمریکا مصاف می کند. چه دلیلی دارد که غرب و کشورهای اروپایی با ایران اینقدر دشمنی و لجاجت دارند و بعضی می گویند خود ایران آنها را تهدید می کند.

اگر ایران با اروپا و آمریکا کاری نداشته باشد این جریانات تمام می شود، در حالی که اصلا اینطور نیست. واقعیت چیز دیگری است.

وی افزود: راز این دشمنی ها این است که ما بیدار شدیم و می خواهیم روی پای خود بایستیم و استقلال می خواهیم. ما عزت و آزادی به معنای واقعی و کرامت انسانی را می خواهیم. ایران عزیز، عزم و اراده اش را برای پیشرفت تا رسیدن به ایران قوی جمع کرده است.

امام جمعه قلعه نو شهرر ی در ادامه خاطرنشان کرد: ملت ایران دنبال دشمنی نیست اما دشمنان که نفعی از ما نمی برند با ما دشمنی می کنند آنها می خواهند همانطور که عربستان صعودی را گاو شیرده خود کردند مثل زمان پهلوی که ایران گاو شیرده آنها بود ما هم، همان طور باشیم . روح تعالیم اسلام با این حقیقت سازگار نیست و بر طبق آیات قرآن خدای متعال اجازه نمی دهد کفار و مشرکین ذره ای تسلط بر امور مسلمین داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی متذکر شد: علت تقابل ما با دنیای غرب این است که ما دنبال حقیم، آنها باطلند ما دنبال آخرتیم آنها دنبال دنیایند. ایدئولوژی دین و فکر ما با آنها تفاوت دارد و براساس عقل و شرع ، ما یاور مظلومانیم حتی اگر آن مظلوم مسلمان نباشد، این را دین ما به ما آموخته است. بنابراین در هر سطحی با ظالم مخالفیم و در حد توان از مظلوم دفاع می کنیم. روشن است که این سیاست عقلانی و انسانی دشمن تراشی نیست و دفاع از مظلوم است.

وی گفت: پیغمبر خدا فرمود کسی که روزگار بر او بگذرد و امور مسلمین برای او مهم نباشد، مسلمان نیست اینکه در کشورهایی مسلمان کشی کنند و داعش درست کنند اگر دست روی دست می گذاشتیم داعش به مرزهای ما هم می رسید. این سیاست برگرفته از پیغمبر و امیرالمومنین است. از جنبه دیگر اگر نگاه کنیم، نظام سلطه نگران الگو شدن ملت ایران از هر جهت برای دیگر ملت های جهان به ویژه مسلمانان دیگر است. بنابراین نمی پذیرند که ما الگوی آزادی و استقلال و استکبار ستیزی شویم.

امام جمعه قلعه نو شهرری تصریح کرد: امروز یکی دغدغه های مردم گرانی های افسار گسیخته است؛ از یک طرف دشمن دارد دشمنی می کند از سوی دیگر اغتشاشات باعث شد برخی از سرمایه گذاران از سرمایه گذاری صرف نظر کردند و تورم شروع به بالارفتن کرد؛ اما وقتی مردم ما این روحیه خدمتگزاری را از دولت دیدند، انتظار دارند که بازار را کنترل کرده و دشمنان را ناکام بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی تاکید کرد: با توجه به اینکه روز ولادت علی اکبر روز جوان است؛ این روز را به جوانان تبریک گفت .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *