امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
مدیر حوزه‌های علمیه:

دشمنان به دنبال زدودن فرهنگ مهدوی هستند

قم – ابتکارآنلاین: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: دشمنان با ایجاد شبهه به دنبال زدودن فرهنگ مهدوی هستند.
کد خبر: 7790
زمان انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ بعد از ظهر -
72 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – هجدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، ۱۲ اسفند در شبستان کربلایی مسجد جمکران با حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی آغاز شد.

آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، در سخنرانی افتتاحیه این همایش با بیان اینکه دشمنان با ایجاد شبهه به دنبال زدودن فرهنگ مهدوی هستند، عنوان کرد: حوزویان در این شرایط وظیفه سنگینی دارند و باید با شناخت کامل ابعاد مهدوی و فرهنگ انتظار، نسل جوان را با اندیشه‌های ناب حکومت مهدوی و دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش‌ازپیش آشنا کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های فرهنگ انتظار و حکومت مهدوی افزود: حکومت و اداره جامعه در قلب مهدویت نهفته است و داشتن مدینه فاضله و جامعه آرمانی از ویژگی‌های بارز حکومت مهدوی است.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: همه خطبا، گویندگان، نویسنده‌ها و رسانه‌ها وظیفه ‌دارند تا در راستای تبیین حکومت مهدوی قدم بردارند.

شایان ذکر است تجلیل از ۱۸ نفر از مهدی یاوران و رونمایی از آثار ارسالی به همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از دیگر برنامه‌های این همایش است.

گفتنی است یک‌صد و بیست مقاله از صاحب‌نظران و پژوهشگران داخل و خارج از کشور به این کنگره ارسال‌شده است.

همایش بین‌المللی دکترین مهدویت عصر امروز با ارائه مقالات برتر و سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه به کار خود پایان می‌دهد.

(منبع: ایسنا )

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *