امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مدیرکل منابع طبیعی مازندران- نوشهر:

صیانت از جنگل ها مهم است

ساری- ابتکارآنلاین: مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری صیانت از جنگل را طرحی مهم برای حفظ جنگل ها برشمرد و گفت: ۳ نقطه جنگلی مازندران ثبت شده است.
کد خبر: 7809
زمان انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ قبل از ظهر -
66 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- سیدعلی علوی صبح شنبه درگفتگو با خبرنگاران با اشاره به تغییرات اقلیمی با بیان اینکه در تولید کربن رتبه ۴۲ دنیا را دارا هستیم، افزود: باید نسبت به تولید و جذب کربن توازن برگزار شود و همه کشورها در این راستا گام برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه تولید نهال و کاشت آن برای افزایش ترسیب کربن باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: کشورهای مختلف برای کشت درخت برنامه ریزی کردند و اجرای این طرح به حفظ منابع طبیعی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت طرح صیانت از جنگل گفت: اگر این اجرا نمی‌شد چیزی از جنگل باقی نمی‌ماند و اکنون طرح جامع جایگزین برای مدیریت جنگل‌ها در دست تهیه و اقدام است و برنامه سازمان تهیه این طرح است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران با اظهار اینکه جنگل‌های ما در دنیا بی نظیر است و بخشی از آن به عنوان میراث جهانی ثبت شده است، گفت: سه نقطه از جنگل‌های حوزه این اداره کل به مساحت ۴۱ هزار هکتار ثبت شده است.

غفاری معاون امور جنگل منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه در سال جاری سه میلیون اصله نهال تولید و دو میلیون و ۸۰۰ هزار نهال توزیع می‌شود، افزود: تاکنون ۴۶۵ هزار اصله نهال بین متقاضیان شامل شهرداری‌ها، نهادها، دستگاه‌های مختلف و مردم توزیع شده است.

وی شمار نهالستان‌ها را هفت مورد به وسعت ۱۶۴ هکتار ذکر ذکر کرد و گفت: پنج میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال سال آینده رد نهالستان‌ها و ۱.۵ میلیون اصله نیز توسط بخش خصوصی تولید می‌شود.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری گفت: میزان تولید نهال از سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله خواهد رسید و امیدواریم با کمک مردم و بخش خصوصی این میزان تولید برای تحقق اهداف کامل شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین طرح‌های منابع طبیعی، طرح صیانت از جنگل به شمار می‌رود، افزود: این طرح خوب و مصوب هیئت دولت متأسفانه محقق و اجرا نشده است.

غفاری با اظهار اینکه صیانت از جنگل، صیانت سازمان جنگل‌ها به شمار می‌رود، توجه به این بخش را لازم دانست.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *