امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرکز بهداشت سلامت آب اصفهان را تایید کرد

اصفهان- ابتکارآنلاین: مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت شرکت آبفای استان اصفهان گفت: مرکز بهداشت اصفهان سلامت آب اصفهان را تایید کرده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: 7913
زمان انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ بعد از ظهر -
70 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – فهیمه امیری با بیان اینکه کیفیت آب اصفهان از مخزن سد زاینده رود تا زمانی‌که به دست مصرف کننده می‌رسد، کنترل می‌شود: اظهار داشت: مرکز بهداشت استان اصفهان ناظر بر تمامی مراحل بهداشت آب بوده و فرآیند را کنترل می‌کند.

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان سال گذشته مطالعاتی در مورد آلاینده‌های نوپدید و شیمیایی در آب رودخانه زاینده‌رود انجام داد، خاطرنشان کرد: این مطالعات نشان داد که میزان آنتی بیوتیک‌ها در مسیر رودخانه بسیار کمتر از حد مجاز و در حد میکروگرم بود و آلاینده‌ای که بر سلامت آب مشکل ایجاد کند، وجود ندارد.

امیری در خصوص استفاده از سموم کشاورزی در اراضی کشاورزی اطراف سد و رودخانه زاینده‌رود و احتمال ورود آن به منابع آب، ابراز داشت: در اطراف سد زاینده رود زمین‌های کشاورزی وجود دارد و ما این نگرانی را با سازمان جهاد کشاورزی مطرح کردیم اما مسئولان جهاد کشاورزی اعلام کردند به‌دلیل افزایش قیمت سموم کشاورزان تمایلی به استفاده از این‌ها ندارد و به صورت کنترل شده استفاده می‌کنند؛ همچنین شرکت آبفا در برنامه ایمنی آب شهر اصفهان این آلاینده‌ها را پایش می‌کند و هیچکدام از این سموم و آلاینده‌های نوپدید در آب آشامیدنی مردم اصفهان وجود ندارد و با اطمینان سلامت آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب و مرکز بهداشت استان تأیید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که دِبی (آب گذر) رودخانه زاینده رود که برای شرب رهاسازی می‌شود، بالا است ضمن اینکه آب سد ایمن است و برغم آلودگی‌هایی که از ویلاها و پساب وارد رودخانه می‌شود اما رودخانه خاصیت خود پالایی دارد.

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت شرکت آبفای استان اصفهان افزود: از مخزن سد زاینده رود تا آبگیر تصفیه خانه آب باباشیخ‌علی حدود ۳۰۰ کیلومتر فاصله است؛ آب در مسیر رودخانه از لایه‌های زمین که خاصیت تصفیه دارد عبور می‌کند و به دلیل خود پالایی آب بسیاری از این آلاینده‌ها به طور طبیعی در مسیر حذف می‌شوند و زمانی که آب به تصفیه خانه می‌رسد در آنجا فرآیند انعقاد، ته نشینی، فیلتراسیون سه لایه، اُزن زنی و کلر زنی انجام می‌شود که آلاینده‌ها را از چرخه حیات حذف می‌کند یا به میزان میکروگرم می‌رسد.

به گزارش مهر، طرح آبرسانی اصفهان بزرگ (سامانه اول- باباشیخ‌علی) ۵۹ شهر و ۳۸۰ روستای استان را تحت پوشش دارد و آب شرب و بهداشت جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را تأمین می‌کند.

(منبع: مهر)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *