امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار قرچک:

افزایش تخت بیمارستانی یکی از اولویت های قرچک است

قرچک – ابتکارآنلاین: فرماندار قرچک گفت: افزایش تخت بیمارستانی یکی از اولویت های قرچک است.
کد خبر: 7957
زمان انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ بعد از ظهر -
33 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – علیرضا فاتحی نژاد فرماندار بعد از ظهر پنج شنبه در شورای اداری قرچک که با حضور فخاری استاندار تهران برگزار شد گفت: این شهرستان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از ۲۶۹ هزار نفر جمعیت برخوردار است که با توجه به مهاجرت بالای مهاجرین از سراسر کشور، جمعیت آن هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود که این تعداد از جمعیت در مساحت ۹۰ کیلومتر مربع سکونت دارند، از این رو، قرچک پس از بهارستان و قدس متراکم‌ترین بافت جمعیتی را به خود اختصاص داده است.

وی تعداد اتباع مجاز و غیرمجاز ساکن در قرچک را بر اساس آمار اداره کل اتباع استان تهران بالغ بر ۶۱ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این شهرستان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۰۰ شهید، ۸۱ آزاده و یکهزار جانباز تقدیم اسلام کرده ضمن اینکه در جریان دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت، این شهرستان ۳۴ شهید مدافع حرم تقدیم راه خدا کرده است.

فرماندار قرچک گفت: با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته در قرچک به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدا، این شهرستان از مشکلاتی در حوزه زیرساختی برخوردار است که یکی از مهمترین آن، تکمیل پروژه شبکه جمع آوری فاضلات و احداث تصفیه خانه مرکزی شهرستان است که این طرح مهم از سال ۸۷ شروع شده و تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شبکه جمع آوری و ۳۰ درصدی خطوط انتقال دارد و برای احداث تصفیه خانه آن هیچ اقدامی نشده است.

فاتحی‌نژاد افزود: هم اکنون خاک شهرستان قرچک اشباع شده و ظرفیت جذب فاضلاب را ندارد از این رو در چند سال آینده در حوزه دفع فاضلاب قرچک با چالش و بحران مواجه می‌شود.

وی از افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی شهید ستاری از ۶۴ تخت به ۱۲۰ تخت بیمارستانی و تکمیل استادیوم ۱۰ هزار نفری ولیعصر (عج) به عنوان دیگر اولویت شهرستان قرچک یاد کرد.

فاتحی‌نژاد با اشاره به سفر رئیس جمهور به قرچک گفت: رئیس جمهور در سفر ۹ ماه پیش ضرب العجل یک ماهه برای تعیین تکلیف پروژه مسکونی سبحان اعلام کردند ولی به دلیل برخی از مشکلات، تاکنون اراده‌ای برای تعیین تکلیف و واگذاری این واحدهای مسکونی صورت نگرفته است.

فرماندار قرچک افزود: بیش از ۱۵ سال است که تکمیل دو زیرگذر محمدآباد و داودآباد با مشکل مواجه است، موضوعی که به عنوان زیرساخت راه آهن به حساب می‌آید ولی با توجه به اینکه تکمیل این طرح به موضوع قطار حومه‌ای و مترو گره خورده، هر گاه که پیمانکار با راه آهن با مشکل مواجه می‌شود، کار را تعطیل می‌کند.

وی اظهار داشت: پیش از شروع این دو پروژه مردم به صورت سنتی از روی ریل راه آهن عبور می‌کردند ولی با اجرای نیمه کاره این دو طرح، نه تنها مشکلی از مردم حل نشد، که بر مشکلات آنان نیز افزوده گشته است.

فرماندار قرچک افزود: احداث جاده ۱۸ کیلومتری آنتنی دسترسی قرچک به بزرگراه الغدیر که موجب رونق شهرستان می‌شود، تکمیل مجتمع آموزشی و فرهنگسرای دولتی قرچک، و ارتقا رتبه فراجای قرچک از ۱۶ به ۱۷ دیگر نیازی است که این شهرستان به اجرای آن نیاز دارد.

وی گفت: در زمان حضور رئیس جمهور به قرچک دستور اختصاص یکصد دستگاه اتوبوس به شهرستان صادر شد که این تعداد به ۵۰ دستگاه کاهش یافت که تا کنون مقدمات قانونی واگذاری ۲۳ دستگاه آن واگذار شده و اختصاص ۲۷ دستگاه دیگر به پیگیری استاندار نیاز دارد.

فاتحی نژاد افزود: از سال ۹۱ که قرچک شهرستانی مستقل از ورامین شد تا کنون بسیاری از ادارات شهرستان قرچک در ساختمان‌های استیجاری و غیراستاندارد مستقر هستند که هر ساله مالکان نسبت به جابجایی ادارات اقدام می‌کنند که این امر موجب سرگردانی مردم می‌شود و نیازمند توجه ویژه به این مسئله است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *