امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
دادستان پردیس:

امنیت و آسایش مردم در چهارشنبه آخر سال خط قرمز ما است

پردیس- ابتکارآنلاین: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس با بیان اینکه در سال‌های اخیر به اشتباه استفاده از مواد محترقه به مراسم چهارشنبه آخر سال اضافه شده است، گفت: امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز دادستانی در این مراسم است.
کد خبر: 7959
زمان انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ بعد از ظهر -
86 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد شیخ آرانی روز پنجشنبه به خبرنگاران افزود: به هیچ وجه مخالف شادی کردن مردم به نحو اصولی و با رعایت تمام جوانب در چهارشنبه آخر سال نیستیم.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و سنت دیرینه چهارشنبه سوری با هرگونه اقدام در جهت اخلال در نظم و امنیت مردم به هر طریق اعم از توزیع و استفاده از مواد محترقه غیر مجاز برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: توزیع، فروش، حمل، نگهداری و استفاده از اقلام و مواد محترقه غیراستاندارد و غیر مجاز به هرنحو دارای وصف مجرمانه بوده و متعاقب شناسایی مجرمان در اسرع وقت نسبت به تعقیب کیفری اقدام خواهد شد.

شیخ آرانی ادامه داد: در راستای پیشگیری و در مرحله بعد برخورد با موارد احتمالی دستورات لازم به مرجع امنیتی و انتظامی مبنی بر افزایش گشت اختصاصی و مشترک در جهت شناسایی افراد فعال در این حوزه داده شده است.

وی ادامه داد: کشف وضبط اقلام غیر مجاز و پلمب واحدهای صنفی بی توجه به هشدارهای داده شده نسبت به عرضه اقلام غیر مجاز به ویژه در سطح عمده، شناسایی و اخطار به افرادی که در سال‌های گذشته مشکلاتی ایجاد کردند داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: از شهروندان درخواست و انتظار داریم که در جهت کمک، همراهی و تعامل مطلوب با مراجع قضایی و امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.

شیخ آرانی گفت: با توجه به حوادث تلخی که سال‌های گذشته اتفاق افتاده در کنار همه تدابیر و تمهیدات، نقش والدین در پیشگیری از حوادث ناگوار انکار ناپذیر است.

وی افزود: از خانواده‌ها درخواست و انتظار داریم که فرزندان خود به ویژه نوجوانان و جوانان را که بیشتر در معرض خطر هستند از خطرات احتمالی که بعضا تا آخر عمر گریبانگیر فرد می شود را آگاه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: به تمامی خانواده ها توصیه می شود که در جهت جلوگیری از حوادث جبران ناپذیر نظارت کنترل بیشتری بررفتار و اعمال فرزندان خود به ویژه در شب چهارشنبه سوری داشته باشند و در صورت ملاحظه و یا مشاهده و یا اطلاع از عرضه مواد محترقه غیر مجاز در اسرع وقت مراتب را به عوامل امنیتی و انتظامی اطلاع بدهند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *