امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
امام‌جمعه آستارا:

همه اقشار در زمینه نهالکاری مشارکت کنند

آستارا- ابتکارآنلاین: امام‌جمعه آستارا از همه اقشار مردمی خواست تا به نوبه خود با مشارکت در زمینه نهالکاری به تحقق طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در چند سال پیش‌رو کمک کنند.
کد خبر: 7999
زمان انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ بعد از ظهر -
58 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا مناسبت پانزدهم اسفند، روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را گرامی‌داشت و بر ضرورت مشارکت همه اقشار مردمی در طرح بزرگ ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال در طول چهار سال با دستور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد.

وی افزود: اگر هر ایرانی به طور میانگین نسبت به کاشت سه اصله نهال اقدام کند، این عدد و کار بزرگ به راحتی محقق خواهد شد که در کنار تاثیر بسیار ارزشمندش در توسعه بافت سبز جنگلی نقاط مختلف کشور، به ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در محفل‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در حوزه محیط زیست را منجر می‌شود.

امام‌جمعه آستارا همچنین بیانات کوتاه اما مهم و تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب در مورد اخبار مرتبط با مسموم شدن تعدادی از دانش‌آموزان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: حمایت پدرانه مقام معظم رهبری از فرزندان انقلاب اسلامی و جنایت خواندن این اتفاق در کنار دستور اکید ایشان برای شناسایی و اعمال اشد مجازات برای عوامل این جنایت بزرگ، آب پاکی را روی دست دشمنان ریخت.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در حوادث گذشته مانند اغتشاش‌ها و فتنه‌ها بسیاری از متهمان را که از سر نادانی یا هیجان اقدام‌هایی کرده بودند را مورد بخشش قرار دادند اما در این مورد کوچک‌ترین مماشات و مسامحه‌ای نداشتند و دستور مجازات کسانی که در این حادثه دست دارند را صادر کردندتا موجب عبرت دیگران شوند و دیگر کسب جرات نکند با فرزندان معصوم این آب و خاک چنین کاری بکند و امنیت روانی خانواده‌ها را برهم بزند.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با گرامی‌داشت ۱۴ اسفند، سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و هفته احسان و نیکوکاری، از اقدام‌های این نهاد در کمک به نیازمندان از جمله تهیه جهیزیه و حمایت از کسب و کارهای خانگی مددجویان و محرومان قدردانی کرد و خدمت به محرومان جامعه و حل مشکلات آنان را یکی از بهترین توفیق‌ها و بالاترین عبادت‌ها عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال نو شمسی، ضرورت رسیدگی به فقرا و نیازمندان و اقدام در زمینه همدلی و کمک‌های مومنانه را مورد تاکید قرار داد.

امام‌جمعه آستارا همچنین تداوم مشکل ترافیک و ازدحام کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در پایانه بار و سایر نقاط آستارا اظهار کرد: با وجود همه اقدام‌های خوب انجام گرفته در این حوزه و پیگیری‌های مسئولان زحمتکش، متاسفانه همچنان شاهد ترافیک سنگین روزانه و مشکلات فراوان دیگر هستیم.

وی عنوان کرد: همزمان با آغاز تعطیلات و سفرهای نوروزی که با ورود تعداد زیادی از مسافران همراه خواهد شد، با وجود این ترافیک به یقین مشکلاتی در تردد به آستارا ایجاد خواهد شد که برای حل این مشکل باید مسئولان استانی پیگیری و کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *