امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس بیمارستان اردستان:

«ام آر آی» یکی از نیازهای اردستان است

اصفهان – ابتکارآنلاین: رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: با توجه به اینکه اردستان در محور ترانزیت شمال به جنوب کشور قرار دارد و آمار اعزام تصادفات قابل توجهی دارد راه‌اندازی بخش ام آر آی‌، یکی از نیازهای اصلی در حوزه درمان این شهرستان است.
کد خبر: 7997
زمان انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ بعد از ظهر -
77 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – سید حامد روحانی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در سطح کشور نسبت به ماه گذشته بیشتر است و آمار بستری در مراکز استان‌ها بیشتر شده است. وضعیت کرونایی اردستان از آبی به زرد تغییر کرده است و این نگرانی وجود دارد که وضعیت بدتر شود.

وی با بیان اینکه اکنون مراجعه‌کنندگان به بیمارستان شهید بهشتی اردستان با علائم ویروس کرونا ۵۰ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است، افزود: افراد مبتلا و مراجعه کننده به بخش درمان شهرستان بیشتر با علائم‌های بدن درد هستند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان، تصریح کرد: تأکید داریم مردم در تجمعات و دورهمی‌ها و اماکن سربسته حتما از ماسک استفاده کنند و نظافت‌های عمومی و مخصوصاً دست‌ها را رعایت کنند. البته شدت افراد مبتلا به شدت روزهای اوج کرونا نیست، ولی باید مراقبت‌ها همچنان رعایت شود.

روحانی در خصوص برنامه‌ریزی برای خدمات نوروزی گفت: کادر درمان و مجموعه بیمارستان شهید بهشتی اردستان از روز ۲۵ اسفند تا پایان تعطیلات نوروز به‌صورت آماده باش خواهند بود و پزشکان عمومی اورژانس و دیگر پزشکانی که نیاز به آنها زیاد است افزایش می‌یابد. همچنین درمانگاه تخصصی بیمارستان به غیر از یکی دو روز ابتدایی در بقیه روزها خدمات‌دهی خواهند کرد.

وی با اشاره به موضوع مسمومیت دانش آموزان در کشور گفت: جلسات مختلفی برای توجیه کارکنان اورژانس و کارد درمان انجام شده است و همکاران برای اقدامات اولیه آمادگی لازم را دارند. این موضوع بیشتر منجر به تنگی نفس فرد می‌شود و گزارش‌هایی برای بستری دانش آموزان وجود نداشته است.

افراد دارای علائم آبله در منزل قرنطینه بمانند

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان در خصوص شیوع برخی بیماری‌های ویروسی مانند آبله‌مرغان در مدارس اردستان، گفت: شیوع برخی بیماری‌های ویروسی در فصل خود یک موضوع طبیعی است که خانواده‌ها ضمن اینکه نباید نگرانی داشته باشند رعایت موارد بهداشتی و ارتباط فرزندانشان با افراد درگیر را توجه بیشتری کنند و افراد دارای علائم آبله در منزل قرنطینه بمانند.

روحانی با اشاره به پروژه‌های بیمارستان برای خدمات بیشتر گفت: با توجه به اینکه اردستان در محور ترانزیت شمال به جنوب کشور قرار دارد و آمار اعزام تصادفات قابل توجهی دارد راه‌اندازی بخش «ام آر آی» یکی از نیازهای اصلی در حوزه درمان شهرستان است.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی دستگاه «ام آر آی» در بیمارستان اردستان، از اعزام بیماران اورژانسی و مراجعه مردم شهرستان به مرکز استان که موجب معطلی در نوبت و خطرات جاده‌ای می‌شود جلوگیری خواهد شد و علاوه بر ارائه خدمات به مردم شهرستان سایر شهرستان‌های هم‌جوار نیز می‌توانند از آن بهر ببرند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان یکی از راه‌های جبران کمبودهای بخش درمان و بیمارستان اردستان را کمک خیران حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: خدمت به مردم و اهتمام مضاعف در ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت باید سرلوحه کارها باشد که در این راه نیازمند کمک خیران سلامت هستیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *