امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار:

ماندگاری مهمترین شاخصه فعالیت‌های کنگره شهدای استان مرکزی است

اراک – ابتکارآنلاین: استاندار مرکزی گفت: ماندگاری مهمترین شاخصه فعالیت‌های کنگره شهدای استان است و این فرآیند باید الگوی تمامی نهادهای فرهنگی قرار گیرد.
کد خبر: 8000
زمان انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳ بعد از ظهر -
68 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – فرزاد مخلص الائمه روز جمعه در بازدید از موقعیت حضرت روح الله(ره) در اراک، افزود: موقعیت حضرت روح الله(ره) که از مجموع فعالیت های ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: بخشی از آثار مهم شهدا و رزمندگان در این مجموعه جمع آوری شده و با ابتکار و خلاقیت ویژه‌ای ای به نمایش گذاشته شده و برای نسل جوان و نوجوان بسیار تماشایی و دیدنی است و نسل جدید می‌تواند با بازدید از این مجموعه با بخشی از حماسه‌های شهدا و رزمندگان آشنا شوند.

مخلص الائمه با تأکید بر اینکه ماندگاری مهمترین شاخصه فعالیت های کنگره شهدای استان مرکزی است، گفت: برخی از فعالیت‌های زیرساختی از جمله جمع آوری اسناد نقش استان در دفاع مقدس فوق العاده است و زحمات قابل تقدیری در این خصوص انجام شده است.

وی بیان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تعداد زیادی از فعالان دفاع مقدس در این مجموعه گرد هم می‌آیند و فعالیت‌های اثرگذار و مطلوبی انجام می‌دهند که قابل تقدیر است و بخشی از تاریخ جنگ تحمیلی در اینجا به ثبت رسیده و خروجی‌های بسیار خوبی را شاهد هستیم و جا دارد از زحمات و حمایت‌های سپاه حضرت روح الله در ایجاد شدن این مجموعه ارزشمند گام برداشتند کمال قدردانی را داشته باشیم.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس از عناصر مهم هویتی محسوب می‌شود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت‌های مهم امروز جامعه و نسل جدید جامعه است.

کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان مردمی و فعال در حوزه ترویج ایثار و شهادت است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: از سال ۹۳ با تشکیل ستاد کنگره شهدای استان مرکزی ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی در ذیل این ستاد تشکیل شد و هیات‌های اندیشه ورز در ذیل کارگروه‌ها و کمیته‌ها راه‌اندازی شد و بعد از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ادامه مسیر هیچ گونه فعالیتی متوقف نشد و در قالب گام دوم کنگره کلیه فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد و کلیه کارگروه ها همچنان فعالیت های خود را ادامه می دهند.

سردار محسن کریمی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان مردمی و فعال است که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و بهره مندی از گنج دفاع مقدس شتابنده گام برمی‌دارد، افزود: امروز کنگره شهدای استان مرکزی در بسیاری از حوزه‌ها برای دیگر استان‌ها به الگو تبدیل شده و این به برکت عنایات ویژه شهدا و زحمات خالصانه همه فعالین ایثار و شهادت در استان است.

وی افزود: بیش از سه هزار فعال فرهنگی و اجتماعی به شکل قرارگاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سازماندهی شده‌اند و در قالب‌های مختلف خدماتی، اجتماعی، محرومیت زدایی،‌ فرهنگی، هنری و تبلیغاتی، علمی و پژوهشی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی با یاد و نام شهدا فعالیت می‌کنند.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: استان مرکزی یکی از استان های برتر در حوزه جمع‌آوری اطلاعات و پرونده‌های شهدا است و اقدامات زیر ساختی بسیار خوبی در حوزه جمع آوری اسناد انجام شده که به یک الگوی عملیاتی برای دیگر استان ها در حال انجام است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *