امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

رهاسازی زباله‌های قیامدشت در کانال آب فرون‌آباد ‌

پاکدشت – ابتکارآنلاین: شهردار فرون‌آباد از اجرای طرح جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر شهر خبر داد و گفت: زباله‌ها و مصالح ساختمانی رهاشده شهر قیامدشت در کانال آب، موجب تجمع آب در سطح شهر فرون آباد می‌شود.
کد خبر: 8028
زمان انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ بعد از ظهر -
52 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مجتبی ملک شاهی با اشاره به مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی معابر و احتمال بروز این مشکلات در فصل بهار با تأکید بر اهمیت لایروبی مسیل‌ها و کانال‌ها اظهار داشت: ۲ هزار متر از کانال آب کشاورزی از داخل شهر فرون آباد عبور می‌کند و متأسفانه با وجود مکاتبات فراوان با حوزه آب و آبخیزداری این کانال در خارج از شهر در فصل مساعد لایروبی نشده و در بارش‌های روزهای گذشته باعث بروز آب‌گرفتگی در سطح شهر فرون آباد شد.

وی با اشاره به رهاسازی زباله‎‌های شهر قیامدشت در کانال آب افزود: برای جداسازی زباله‌های شهر قیامدشت و مصالح ساختمانی رهاشده در کانال، سبدهایی تعبیه شد که بازهم نتوانست کمکی به عدم تجمع آب در فرون آباد داشته باشد و بعد از بارندگی با همراهی نیروهای خدمات شهر شهرداری آب‌گرفتگی مهار شد.

شهردار فرون آباد در ادامه به مشکل حاد شهر فرون آباد اشاره کرد و گفت: پس از پایان بارندگی‌ها با توجه به وضعیت جنوب شهر فرون آباد، روان آب‌ها در بخش انتهایی جنوب شهر جمع می‌شوند و مشکلات عدیده شهری را به وجود می‌آورند.

ملک شاهی به ۲ پیشنهاد شهرداری برای رفع آن اشاره کرد و ابراز داشت: ۲ برنامه برای رفع این مشکل پیشنهاد شده که با توجه به ادامه کار که نیاز به ورود جهاد کشاورزی و امور آب و آبخیزداری وجود دارد.

شهردار فرون آباد در پایان خاطرنشان کرد: مشاور طرح با هماهنگی‌ها انجام شده کار خود را آغاز می‌کند اما با توجه به فرارسیدن فصل بهار و شروع بارش‌های بهاری تا زمان اجرای پروژه اصلی، ۲ کیلومتر خط انتقال آب برای جمع‌آوری و انتقال این روان آب‌ها به کانال‌های کشاورزی خارج از شهر در حال اجرا است تا شرایط مناسبی برای جنوب شهر تا اجرای پروژه اصلی به وجود بیاید.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *