امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آتش نشانی قرچک آماده مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال است

قرچک – ابتکارآنلاین: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک گفت: کلیه نیروها و امکانات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل به سر می‌برند.
کد خبر: 8133
زمان انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸ بعد از ظهر -
43 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – یوسف صاحبدل اظهار داشت: همزمان با آخرین سه‌شنبه سال و برپایی آئین چهارشنبه سوزی، عوامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک ضمن آماده باش کامل، با استقرار در میادین اصلی، حافظ جان شهروندان خواهند بود.

وی گفت: از ابتدای امروز، کلیه عوامل کشیک و رزرو سازمان آتش‌نشانی با استقرار کامل در ایستگاه‌های آتش‌نشانی، آماده مقابله با هر گونه حوادث احتمالی برای کاهش مخاطرات چهارشنبه سوری است و از مردم نیز درخواست دارد تا در اجرای مأموریت‌های آتش‌نشانی، یاریگر آنان باشند.

وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته و با هدف مقابله با حواث چهارشنبه آخر سال، اطلاع رسانی صحیح و اصولی به شهروندان و به ویژه جوانان از طریق توزیع هزاران بروشور در مدارس انجام شده تا مردم و به ویژه دانش‌آموزان با مخاطرات استفاده از مواد محترقه آشنا شوند.

صاحبدل ضمن توصیه به خانواده‌ها در مراقبت از فرزندان در ساعات پایانی روز و آغاز مراسم سنتی چهارشنبه‌سوری گفت: کلیه موادی که در ساخت مواد محترقه استفاده می‌شوند، از مواد منفجره و آتش‌زا است که موادی خطرناک بوده و در صورت استفاده نادرست، صدمات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت لذا توصیه می‌شود تا از حمل و نگهداری آن در منازل و یا جیب و کیف خودداری شود.

وی گفت: از مردم درخواست می‌شود تا از آتش زدن لاستیک، هیزم و امثال آن و نیز بر افروختن آتش در کنار درختان، واحدهای مسکونی و داخل بوستان ها و یا نزدیکی خودروها و در فضاهای بسته مانند پارکینگ ها خودداری نموده و از پرتاب مواد محترقه به سوی یکدیگر و نیز بر روی درختان، بام و بالکن منازل و نزدیک خودروها پرهیز کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک ضمن توصیه به والدین مبنی بر دور کردن کبریت، فندک و مواد آتش زا نظیر نفت و بنزین از دسترس کودکان گفت: مردم و به ویژه جوانان از ریختن مایعات قابل اشتعال نظیر نفت، بنزین و الکل و … بر روی آتش جدا پرهیز کرده و از انداختن مواد تحت فشار مانند کپسول‌ها و اسپری ها و نظایر آن به دورن آتش خودداری کنند.

وی همچنین از مردم خواست تا در هنگام برپایی آتش، با ریختن مقداری خاک زیر محل برپایی آتش از آسیب رساندن به سطح آسفالت جلوگیری کرده و پس از ترک محل، حتما از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

صاحبدل خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ حادثه منجر به مصدومیت و ایراد خسارت ناشی از استفاده مواد محترقه به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک گزارش نشده است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *